Niet alle drivers op HP-site ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgeerolf

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Ik heb een HP Pavilion dv6550 eb, dat is een laptop met Vista. Nu zoek ik de XP drivers, aangezien ik er XP ga op installeren, alles gaat goed. Alleen zijn er wel verdacht weinig drivers op de site van hp te vinden (evenveel voor XP als voor Vista). Maar er zijn nergens drivers te vinden voor bv. de HD ofzo ... Dat is nochtans toch belangrijk ? Of heeft die HD die ik geen bepaalde driver nodig ...

Hier is de driverpagina van XP :
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=nl&cc=be&lang=nl&dlc=nl&product=3466698
Driverpagina van Vista
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=nl&cc=be&lang=nl&dlc=nl&product=3466698

Alvast bedankt :)

Nu wordt het nog vreemder, ik ben ondertussen al begonnen met de installatie van XP, maar hij zegt dat hij geen 'vaste schijven' kan vinden en dat de setup dus niet kan doorgaan, wat betekent dit nu ??

Waarschijnlijk heeft de laptop een SATA hardeschijf. Hiervoor zul je een floppy met driver moeten hebben. Kan ook via een USB stick, mits de laptop daarvan kan opstarten, zodat deze als A-drive wordt gezien.

Dat HP niet zoveel driver voor XP op de site heeft, zal komen omdat de laptop met vista verkocht wordt.

Dat HP niet zoveel driver voor XP op de site heeft, zal komen omdat de laptop met vista verkocht wordt.

Er staan evenveel drivers voor XP als voor Vista op de HP site .
En kan ik aub wat meer info krijgen over dat van die floppy en usb enz ? :)

ah nee, sorry, ik lees nu net je link
'HP biedt geen drivers die compatibel zijn met Windows XP voor functies zoals geluid, video, afbeeldingen, netwerkverbindingen, stations of andere (rand)apparaten voor deze notebooks voor de consumentenmarkt.'
dat meen je toch niet hé ?? :s
kan je dan ook niet apparte drivers gaan zoeken van de hardware ??

Ben bang dat het moeilijk wordt. je moet de SATA-controller weten welk merk en type het is.

Laatst bewerkt:
Informations Hard Disk WDC WD1600BEVS-60RST0
Model : WDC WD1600BEVS-60RST0
Serial Number : xxx
Revision (Firmware) : 04.01G04
Family : Western Digital Scorpio
Serial ATA : Yes
Serial ATA version : 1.0 - (SATA-150)
Support : ATA/ATAPI-7
Size : 160 GB
Cache : 8 192 KB
ECC Size : 50
Multiple Sector : 16
IORDY : Yes
LBA Mode : Yes
DMA Mode : Yes
NCQ Mode : No
SCT Mode : Yes
DCO Mode : Yes
NV Cache : No
TCQ Mode : No
CFA Power Mode : No
SETMAX : No
Multiword DMA Mode : 2
PIO Mode : PIO 4
UDMA Mode max. : 5 (ATA-100)
UDMA Mode Enabled : 5 (ATA-100)
SMART : Yes - Enabled
SMART Self-Test : Yes
AAM : No
Write Cache : Yes
Streaming Mode : No
Power Management : Yes
APM Mode : Yes - Enabled
APM Level : 128
PUIS Mode : No
Security Mode : No
Trusted Computing : No
48-bit Address : Yes
Cylinders : 310101
Heads : 16
Sectors per Track : 63

Dit is al wat info die ik vond over van HD, is dit genoeg ??

Ik ben hier even aan het googlelen en het zal idd wss zeer moeilijk worden om xp te laten draaien op een hp die voor vista gemaakt is.
Mijn besluit staat in ieder geval al vast, nooit zal ik nog een hp kopen !
Tenzij iemand anders toch nog een opslossing weet natuurlijk :)

Mag ik is wat vragen? Waarom wil je per sé van Vista af? Hab je hem eigenlijk wel al is uitgetest? En al je programma's enzo die je nodig hebt, heb je die ook al eens onder Vista getest?
Het kan misschien maar een idee van mij zijn, maar het lijkt toch dikwijls als mensen hier vragen stellen ivm het downgraden naar XP, dat ik me dan toch afvraag of ze Vista wel al eens degelijk hebben uitgetest.
Want ik heb het idee dat door al de negatieve kritiek op Vista mensen uit schrik dan maar direct terug willen vallen op XP, terwijl Vista ondertussen sinds SP1 er al een stuk op vooruit is gegaan.

Mag ik is wat vragen? Waarom wil je per sé van Vista af? Hab je hem eigenlijk wel al is uitgetest? En al je programma's enzo die je nodig hebt, heb je die ook al eens onder Vista getest?
Het kan misschien maar een idee van mij zijn, maar het lijkt toch dikwijls als mensen hier vragen stellen ivm het downgraden naar XP, dat ik me dan toch afvraag of ze Vista wel al eens degelijk hebben uitgetest.
Want ik heb het idee dat door al de negatieve kritiek op Vista mensen uit schrik dan maar direct terug willen vallen op XP, terwijl Vista ondertussen sinds SP1 er al een stuk op vooruit is gegaan.

Ik heb deze pc al van oktober 2007, dus ik weet ondertussen wel al een beetje hoe het zit hoor. En ik heb trouwens gehoord dat ms toegeeft dat Vista tegenvalt, of dat het toch niet is geworden wat ze er van gedacht hadden. Maar trouwens, ik wil gewoon weer terug naar XP zoals op m'n andere pc's, maar ik vrees toch dat het niet zal lukken op deze HP. Ik ga niet zeggen dat ik echt tegen Vista ben. Maar je moet ook begrip tonen voor degene die gewoon liever met XP werken net zoals je liever met Vista werkt.

Ik heb deze pc al van oktober 2007, dus ik weet ondertussen wel al een beetje hoe het zit hoor. En ik heb trouwens gehoord dat ms toegeeft dat Vista tegenvalt, of dat het toch niet is geworden wat ze er van gedacht hadden. Maar trouwens, ik wil gewoon weer terug naar XP zoals op m'n andere pc's, maar ik vrees toch dat het niet zal lukken op deze HP. Ik ga niet zeggen dat ik echt tegen Vista ben. Maar je moet ook begrip tonen voor degene die gewoon liever met XP werken net zoals je liever met Vista werkt.

Natuurlijk heb ik daar begrip voor voor die keuze, maar het was gewoon met de gedachte bij mij dat je MISSCHIEN nog nooit Vista al had geprobeert.

Ik had enkele weken terug een klant, die had een nieuwe Packard Bell pc gekocht, en vroeg mij direct daar xp op te installeren. Ik vroeg toen aan die persoon, waarom wil je per sé XP? Hij zei toen dat hij op het net had gelezen dat Vista veel problemen kende, en wilde er daarom niet mee beginnen.

Toen zei ik hem, waarom niet gewoon eens uitproberen, installeer gewoon al je programma's enzo, en kijk ZELF wat je er van vindt.

Uiteindelijk, 2 weken later ongeveer, liet hij me weten dat hij geen XP meer wilde. Hij vond Vista zo goed werken, dat hij niks meer van XP wilde weten :D

En ik zeg zelf ook niet dat ik liever met Vista werk, integendeel, ikzelf heb men nieuwe pc ook voorzien van XP, maar de reden dat ik er zo over begon, is omdat sommige mensen te veel meegaan in de mening van een ander, in plaats van dat ze zelf eens zouden kijken wat het is.
En daardoor zijn er denk ik zo veel die naar XP willen downgraden, terwijl als je hardware het toelaat, Vista een prima besturingssysteem is.

Laatst bewerkt:
Idd, ja, Vista is niet slecht. Maar ik heb gewoon een lichte voorkeur voor XP omdat het eenvoudiger is. Vista is wel mooier, maar dat hoeft voor mij niet persee. Nuja, ik zal me wel tevreden stellen met deze Vista. Al derest van m'n pc's zijn XP.
Maar zou het ook niet mogelijk zijn om te dual booten ?? Wss niet, maar dan zou ik beiden nog kunnen gebruiken :)

Idd, ja, Vista is niet slecht. Maar ik heb gewoon een lichte voorkeur voor XP omdat het eenvoudiger is. Vista is wel mooier, maar dat hoeft voor mij niet persee. Nuja, ik zal me wel tevreden stellen met deze Vista. Al derest van m'n pc's zijn XP.
Maar zou het ook niet mogelijk zijn om te dual booten ?? Wss niet, maar dan zou ik beiden nog kunnen gebruiken :)
Dat kan perfect hoor, gewoon een 2de partitie aanmaken voor xp op te zetten
http://www.vistabits.nl/dualboot_vista_xp.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan