Niet alle luidsprekers geven geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

angeleyez

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Hallo,

Heb mn pc vandaag geformateerd en heb nu een probleem met mn boxen.
Ik krijg nog maar uit 1 van de 3 boxen geluid. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

besturing windows xp
geluidskaart realtek hd

Moederborddrivers na de Windowsinstallatie geïnstalleerd?
De Drivers vanaf cd geïnstalleerd?
Wat zegt apparaatbeheer?

ja alles opnieuw geinstalleerd en apparaatbeheer geeft geen uitroepteken bij het geluid

Dan moet je binnen het configuratiescherm en de icoon geluid eens alles rustig doorwandelen. Mijn ervaring is dat daar soms wel eens door wat te "spelen" met de instellingen een dergelijk probleempje opgelost kan worden.
Een soortgelijk doel bereik je door te klikken op het speakertje op de Windows taakbalk.

Maar wat moet ik nu aanpassen, de instellingen in windows of die in de realtek audio manager?

Da's nu net de grap: daar moet je dus even wat mee "spelen" / testen. De Realtek audiomanager kent ook een configuratiegedeelte waar je het e.e.a in kunt configureren.
Ook in Windows valt het e.e.a. te configureren. Zonder achter je pc te zitten is het vrij lastig om te vertellen welk tabje / vinkje / schuifje etc. etc. je moet hebben.

Helaas nog niets verder. Heb opnieuw de pc geformateerd, dacht misschien is er wel iets tijdens installatie misgegaan. Helaas.
Drivers van internet gehaald, ook niet.

Boxen getest op cd speler, zijn ok.
Koptelefoon aan pc gehangen, ook deze geeft maar aan 1 kant geluid.
Dus dacht ik, de aansluiting op de geluidskaart is kapot.
Pc vastgehangen aan de home cinema, perfect geluid uit alle boxen.

Wat kan er nu mis zijn?

Zat ik maar achter je pc, dan kon ik even al die schermpjes doorlopen en ermee "spelen". Zo uit het hoofd moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Bedenk me ineens...heb ook speakers in mijn beeldscherm. Heb ze wel niet ingeschakeld via configuratiescherm, maar toch.
Kan het zijn dat er hier iets van in de war raakt?

Nee denk toch dat mijn uitgang kapot is. Bij direct aansluiten van mijn beeldscherm op pc via audiokabel, werkt ook alleen de linkerbox.

Probleem opgelost.

Heb in de realtek sound manager het volgende omgezet:
Bij de instellingen voor de boxen analoog;
Hier stond uitvoer achterpaneel dempen wanneer hoofdtelefoon vooraan is aangesloten aangevinkt.
Ook heb ik de andere optie aangevinkt;
dectectie aansluiting voorpaneel uitschakelen.

Geen idee waarom, maar nu heb ik geluid op de boxjes en SW aan de aansluiting van de hoofdtelefoon. Aansluiting achterkant pc geeft nog steeds geluid uit 1 box, en ruis uit twee.

Het zij zo, ik heb weer geluid op drie boxen.

Bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan