niet bewaren wel verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Hoi.

Ik kan in mijn windows 8 geen bestanden (bijv. text of .ico) opslaan op de C schijf.Ik zou de rechten niet hebben terwijl ik wel administrator rechten heb volgens mij.(enige gebruiker ben ik)
Het vreemde is dat als ik het dan eerst opsla op de D schijf dan kan ik het wel naar C verplaatsen:p

Ook als ik een bestand van C wil verwijderen dan geeft ie aan dat ik administrator rechten moet opgeven om te verwijderen.Maar als ik dan doorgaan klik word het wel verwijderd. Heel vaag toch!!

Maar wat moet ik doen om gewoon een kladblokbestandje te kunnen opslaan op de C schijf?
 
Is het een volledig nieuwe installatie met geformateerde schijf, of een overschrijving / update van een vorige installatie? Indien dat laatste kan het dat er rechten zijn overgebleven van een voorgaande installatie.
 
Het is een volledig nieuwe installatie met geformateerde schijf.
Dus een nieuwe laptop gekocht met windows 8 erop.
 
Dat gaat allemaal over windows 7 en de laatste link in het draadje wat misschien de oplossing kan zijn werkt niet(meer).
 
Doorgaans is het normaal dat je niet overal kunt opslaan.
Kun je wel opslaan in %userprofile%\downloads?
(%userprofile% = c:\User\vrouw bv.)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, in %userprofile%\downloads kan ik wel bewaren en verwijderen.
Maar als ik iets in de C Root wil opslaan of verwijderen geeft ie aan dat ik administrator machtigingen moet opgeven. Ik heb dan de keuze in annuleren en doorgaan.
Als ik doorgaan klik word het bestand (een .log in dit geval) gewoon verwijderd.Waarom dan toch die melding en hoe kom ik daar vanaf?
 
Download eens dit programma, unzip deze & voer het uit.
Typ in het invoerveld: "C:\\". Klik op List Permissions

Welk resultaat geeft het dan?
 
Laatst bewerkt:
Dit is het resultaat, kan je daar wat mee?

Owner: NT SERVICE\TrustedInstaller

DACL(P)(AI):
INGEBOUWD\Administrators FULL ALLOW (CI)(OI)
NT AUTHORITY\SYSTEM FULL ALLOW (CI)(OI)
INGEBOUWD\Gebruikers READ/EXECUTE ALLOW (CI)(OI)
NT AUTHORITY\Geverifieerde gebruikers change ALLOW (CI)(OI)(IO)
NT AUTHORITY\Geverifieerde gebruikers ADD SUBDIRECTORY ALLOW (NI)
 
Als je [windowstoets & r] combineert en dan netplwiz intypt, zie je de gebruikers en tot welke groep ze behoren.
Als het goed is, geeft dit enige duidelijkheid...
 
Ik kom dan in de gebruikersaccounts.
Daar staat mijn naam met als groep administrators.
 
En als je rechtsklikt op c en dan tabblad beveiliging zie je dan Volledig beheer aangevinkt staan?
 
Bij welke bedoel je,

Bij administrators en dan mijn naam staat alles aangevinkt behalve speciale machtigingen
Bij Gebruikers en dan mijn naam staat alleen lezen en uitvoeren/map inhoud weergeven en lezen aangevinkt.
 
Nog 1 laatste check:
  1. Combineer [windowstoets & r]
  2. Typ timedate.cpl & druk op Enter.
  3. Klik op het tabblad Datum en tijd
  4. Klik op Datum en tijd wijzigen. Als het dialoogvenster Beheer van gebruikersaccount wordt geopend, klik je op Doorgaan.
  5. Er kunnen nu twee dingen gebeuren.

  • Als je niet wordt gevraagd om het wachtwoord van een beheerder in te voeren, en je ziet geen lijst met namen van beheerdersaccounts, ben je aangemeld als computerbeheerder. Klik op Annuleren en klik nogmaals op Annuleren om het dialoogvenster Datum en tijd te sluiten.
  • Als je wordt gevraagd om het wachtwoord van een beheerder in te voeren, en je ziet een lijst met namen van beheerdersaccounts, ben je aangemeld met een standaardaccount. Als je bent aangemeld met een standaardaccount & je hebt de privileges van een computerbeheerder nodig, moet je de naam van het beheerdersaccount en het bijbehorende wachtwoord kunnen opgeven, telkens wanneer hiernaar wordt gevraagd. Helaas hebt je niets aan deze wetenschap als je niet het wachtwoord van een van de beheerdersaccounts op jouw computer weet.
 
Tot en met stap 3 gaat het goed.
Maar in Stap 4.Klik op Datum en tijd wijzigen. dan kan ik gewoon tijd wijzigen zonder dat er ook maar iets gevraagd word.
Er word dus geen dialoogvenster Beheer van gebruikersaccount geopend en dus ook geen wachtwoord gevraagd.
raar?

Edit:
Had ik al gezegd dat ik heel blij ben met je hulp en tijd?
Bij deze...
 
We hebben nu iig overduidelijk vast kunnen stellen dat je werkt in een administrator of beheerdersaccount en dat de instellingen goed staan.
Vaag is nu hoe dat dus .komt. Ik kom er op terug..

Bedankt voor je blijheid met mijn geboden hulp...:D
 
Misschien nog overbodig maar....
Als ik in de verkenner in de root van de C schijf rechtsklik en kies voor nieuw==> textdocument is dat geen enkel probleem. Als ik dan iets in het document zet en dat wil opslaan krijg ik dus genoemde melding.
 
Punt is als je werkt in een beheerdersaccount, je niet heel de tijd werkt met beheerdersrechten. Dit is alleen het geval als een programma beheerders privileges nodig heeft en je daar toestemming voor geeft.

Om het op te lossen is mijn voorstel om FreeCommander te gebruiken (een 2e soort verkenner0, deze uit te pakken, te installeren en uit te voeren als Administrator. Dit doe je dmv rechtsklik bestand, tabblad Comptabiliteitt & vink uitvoeren als Administrator aan.

Om het duurzaam op te lossen is hoogstwaarschijnlijk een nieuwe formattering nodig. De oorzaak van het probleem is m.i. zo goed als zeker gekomen door een upgrade. Klopt dat? De "oude" formattering wordt dan niet goed herkend en dat is de reden waarom nu e.e.a. zo is.

Bedankt voor je blijheid met mijn geboden hulp...:D
 
Het is zeker geen upgrade van windows 8. Dit is een nieuwe laptop (Asus K56N) met een voorgeinstalleerde windows 8 versie, echter.....
Wat versta je onder een upgrade? Wat ik gedaan heb is de HD vervangen door een SSD.
Van de HD heb ik dmv Acronis True Image 2013 een clone gemaakt en die op de SSD gezet. Niet echt een upgrade dus.
 
Ik ben zelf geen ervaringsdeskundige omdat ik geen ssd heb, maar met het overbrengen van een image tussen 2 verschillende soorten schijven kun je hetzelfde effect hebben.. Probeer die tip van FreeCommander maar eens..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan