Niet BRANDEN maar kopiéren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tilburger

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Misschien een domme vraag maar toch:

Mijn dochter wil graag een CD-RW branden en die CD meenemen naar school zodat ze daar met diverse bestandjes kan werken en ev. aanpassen. Ze zegt dat anderen dit ook doen en kunnen herschrijven naar de CD..........
Maar bij haar lukt het niet, je kunt ze alleen lezen ?!!?

Wat doen wij verkeerd ??? ( volgens mij moet je een CD RW eerst formateren waarna je je bestanden van de harde schijf kunt slepen naar de CD RW.)

weet je zeker dat ze op die school cd-branders hebben? op meeste scholen hebben ze dat nl. niet

hebben ze dat wel, dan moeten ze ook een bepaalde brandersoftware hebben (nero bijv)

tenzij ze op die school windows XP hebben, dan zou kopieëren > Plakken wel moeten lukken :)

wat jij vertelt met formatteren enz ken ik alleen van het programma INCD, daarmee moet dat wel zo :-/

verder, ik weet niet welke software ze op die school hebben dus kan je niet verder helpen

lijkt me het slimst als uw dochter gewoon aan een medestudente :P vraagt hoe zij dat dan doen :)

bij nero gaat het zo:

Bijlagen

• rw.jpg
    rw.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 34
Geplaatst door XP_PC
Met welk programma brand ze?

We branden met NERO.......... ondertussen INCD geinstalleerd, maar ook daar komen we niet mee verder. De CDRW is ondertussen helemaal leeg en INCD start automatisch op in de PC. Maar hoe moet ik nu formateren ??? In het icoontje onderin de taakbalk staat het icoontje van INCD, maar als je dan met de rechtermuisknop klikt zie je maar 1 optie staan en dat is geen formateren :(

Ik heb het ook een keer gedaan en ik dacht dat je gewoon de cd in de brander moet steken en dat in cd dan opstart met de vraag hoe je de cd wil gebruiken.
Normaal moet je dan in de verkenner gewoon je bestanden naar de cd slepen.

Groetjes

Sorry ik was te snel. Ik heb net incd geinstalleerd om het nog eens te proberen en je moet dus eerst formateren. Als incd geinstaleerd is dan heb je dat icoontje met die rode pijl. Al je nu een cdrw in de brander doet en je dubbelklikt op dat icoontje dan vraagt hij of de cd moet geformateerd worden. Als je die vraag niet krijgt dan heeft het mischien te maken met het feit dat je cd brander geen udf ondersteunt.

Groetjes

Geplaatst door khk464
Sorry ik was te snel. Ik heb net incd geinstalleerd om het nog eens te proberen en je moet dus eerst formateren. Als incd geinstaleerd is dan heb je dat icoontje met die rode pijl. Al je nu een cdrw in de brander doet en je dubbelklikt op dat icoontje dan vraagt hij of de cd moet geformateerd worden. Als je die vraag niet krijgt dan heeft het mischien te maken met het feit dat je cd brander geen udf ondersteunt.

Groetjes

Ik krijg wel icoontje te zien maar dubbelklikken heeft GEEN nut. Er opent niets !
Daarom direct cd geprobeerd maar ook daar geen reactie, programma opent wel ( zie foto) maar daarna NIKS mogelijk om aan te klikken ?!?!?!??!

Bijlagen

• direct cd.jpg
    direct cd.jpg
    40 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan