Niet gebruikte Docvariable uit document verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackfish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
In een Word document heb ik een veldcode Docvariable ingevoerd. Aan het einde van het userform zijn niet alle Docvariables gebruikt. Omdat ze tussen vaste tekst staan, houd ik extra spaties over in het uiteindelijke verslag.

Op welke manier kan ik niet gebruikte Docvariables verwijderen? Met onderstaande code lukt het niet:

ActiveDocument.Variables("test").Delete

jackfish

I zou ze niet verwijderen maar in een als veld zetten:

{if {docvariable "Jack"} =" " "" {docvariable "Jack"}}

Laatst bewerkt:
Briljant! ik kan bijna mijn formulier met bookmarks in het document gaan overzetten naar een formulier met Docvariables; veel beter.

Ik heb de code van snb uitgespeld het lukt echter nog niet om het werkend te krijgen. Er gebeurd niets in tegenstelling tot het normale veld {Docvariable Jack \* mergeformat} in het document.

{if {docvariable "Jack"} =" " "",{docvariable "Jack"}}
Als ({if) de documentvariabele Jack ({docvariable “Jack”}) leeg is laat dan de docvariable weg uit het document (= “ ” “”) toon anders docvariable “Jack” (, {docvariable “Jack”}})

De code van het invulformulier staat als volgt weggeschreven:
If Checkbox_Jack = True Then ActiveDocument.variables("Jack") = "Dit is een test met het voorwaardelijk opnemen van Docvariables in het document" Else ActiveDocument.variables("Jack") = " "

Ik doe ergens iets niet goed vrees ik, maar ik zie het echt niet. Wie heeft een aanwijzing?

Gr jackfish

Bekijk bijlage Invulformulier Somatische Screening - met DocVariables en multiselectmulti-listbox - helpmij.zip

Ik heb mijn laatste suggestie gewijzigd: er stond een komma teveel in.

Je moet het veld wel invoeren als veld met ctrl-F9

In je Word-handboek had je natuurlijk ook al de wisselknop Alt-F9 gevonden (?)

Laatst bewerkt:
Wel gehoord van de combinatie alt-F9 en ctrl-F9 maar nog niet gebruikt. Ik werk thuis via Citrix en hoewel je toetsenbordcombinatie kunt sturen lukt dat juist met deze twee niet?? Voor een ander topic.

Zojuist op het werk kan ik gebruik maken van ctrl-F9 en alt-F9 en heb ik een leeg veld ingevoerd en gevuld met de code van snb.
- Het veld neemt, precies zoals bedoeld nu geen ruimte, dus dat is perfect.
- Alleen krijg ik nog niet de waarde die bij een normale veldinvoer 'Docvariabele Jack' (via invoer, snelonderdelen, veld) wel wordt getoond.

Ik heb geprobeerd om de dubbele aanhalingstekens of acculades te verwijderen maar het resultaat blijft Jack of er gebeurd niets.

Een kleinigheid zit nog niet goed maar welke?

Bekijk bijlage Invulformulier Somatische Screening - voorwaardelijke DocVariables - helpmij.zip

De inhoud van je if veld komt niet overeen met mijn suggestie.
Heb je een Word handboek ?
Gebruik je F1 in Word ?

Helaas heb ik nu nog geen Word handboek maar binnen 1 tot 8 werkdagen is dat verleden tijd. Ik heb een 2e hand exemplaar besteld (http://go.bol.com/tb/1001004004531754).
Natuurlijk heb ik wel de F1-knop en daar las ik over het IF-veld.

{ IF Expressie1 Operator Expressie2 TekstAlsWaar TekstAlsOnwaar } ......... in code ........ {if {docvariable "Jack"} =" " "" {docvariable "Jack"}}

op het internet zie je soms bij nested fields (overigens maar weinig voorbeelden) dat variabelen niet tussen haakjes staan. Maar als ik dat doe gebeurd er niets. Ik zie het gewoon niet.

- Hoeveel hulplijnen heb ik nog?
- waarom voeg je een leeg veld in met ctrl-F9 en niet via invoegen, snelonderdelen, veld, if?

Gr jackfish

Laatst bewerkt:
Mijn handboek komt te laat, of misschien ook niet. Het is mij gelukt om de voorwaardelijke docvariable werkend te krijgen. Ik heb een eerder ingevoegde DOCVARIABLE Jack (via invoegen, snelonderdelen, veld) gekopieerd en in een leeg veld (ctrl-F9) geplakt. Het enige wat is zelf heb getypt is: if
- Ik snap alleen niet waarom het if-veld niet werkt als ik de code intype (zie in bijgevoegd bestand). in het veld staat dan exact hetzelfde als na de copy-paste actie. Wie weet het wel?

Gr jackfish

Bekijk bijlage Invulformulier Somatische Screening - voorwaardelijke DocVariables - helpmij - v2.zip

Laatst bewerkt:
Misschien dat ik eerst een leeg veld heb gemaakt en daarin de code heb gezet in plaats van eerst de code typen, tekst selecteren en dan op Ctrl-F9 drukken om het veld te maken? jackfish

de veldaccolades kun je alleen invoeren met ctrl-F9

Dat heb ik gezien snb, maar als je na Ctrl-F9 exact de inhoud van het veld typt (gelijk aan de weergave na knippen en plakken) werkt het veld toch niet. Weet je waar dat in zit? Overigens ben ik nog wel benieuwd op welk verschil je doelde (snb #6) gr jackfish

Geen enkele (!!) accolade in een veld kan met de hand worden ingevoerd anders dan met Ctrl-F9.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan