Niet gemachtigd bij verborgen bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

broodjekaas

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Berichten
25
Hallo Allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik via dit forum uit de brand ben geholpen, maar ik heb wederom jullie hulp nodig!

Afgelopen week heb ik geprobeerd een andere Xp computer netwerk toegang te geven tot 1 van mijn hardeschijven. Ik heb heel veel geklooid met de machtigingen om toegang te krijgen. Al dit gedoe heeft alleen maar tot frustratie geleid en uiteindelijk had ik nog steeds geen toegang.

Nu kom ik er echter achter dat als ik verborgen bestanden, die voor al dit gedoe gewoon te openen waren, probeer te openen ik de melding krijg dat ik niet gemachtigd ben bla bla bla :mad:: "Dit bestand kan niet worden geopend omdat u niet gemachtigd bent om de bestandslocatie te openen."

De hele melding slaat naar mijn idee echt nergens op want de map maakt gewoon onderdeel uit van mijn persoonlijke mappen die windows zelf heeft aangemaakt bij installatie.

Mijn account heeft administrator rechten en al die riddels. Ook heb ik UAC natuurlijk uitgeschakeld. Vele forums heb ik al afgestruind en het lijkt erop dat nog niemand eerder dit probleem heeft gehad?!

HELP!
 
dan zou ik systeemherstel gaan uitvoeren naar een datum voordat je bent gaan klooien met die machtigingen...

Hopelijk kan je dan wel weer aan je verborgen bestanden aan
 
Ik wist niet dat systeemherstel ook werkte bij het terugzetten van de machtigingen? Ik zal het proberen! Hopelijk werkt het, ik laat het zo snel mogelijk weten!
 
systeemherstel is voor het terugzetten van instellingen hé...

Het valt altijd te proberen hé ;)
maar verder heb ik dan ook geen idee meer.
Ofwel misschien nog met een kleine kans.
door tune up utilities te laten fixen of glary utilities
 
Systeemherstel lijkt geen effect te hebben. Ik heb twee verschillende herstelpunten geprobeerd en beiden leverden niets op. Is het een idee om Vista opnieuw te installeren? En zo ja, kan dit zonder dataverlies?
 
herinstalleren zonder dataverlies zou een wonder zijn :D

Je zal je bestanden moeten gaan backuppen ofzo en dan opnieuw installeren als je dat echt zou willen doen...

maar ben je wel ver genoeg terug gegaan met systeemherstel?
 
Volgens mij ben ik nu Xp en Vista door elkaar aan het halen. Systeemherstel in Vista is het terugzetten van de oude besturingsinstellingen en dus géén herinstallatie van het besturingssysteem? Met Xp kon ik altijd vanaf de cd kiezen uit:
1. Volledige herinstallatie van de computer alle gegevens gaan verloren
2. Herinstallatie van het besturingsysteem al uw bestanden blijven behouden

Met Vista is optie 2 niet mogelijk?
 
Volgens mij ben ik nu Xp en Vista door elkaar aan het halen. Systeemherstel in Vista is het terugzetten van de oude besturingsinstellingen en dus géén herinstallatie van het besturingssysteem? Met Xp kon ik altijd vanaf de cd kiezen uit:
1. Volledige herinstallatie van de computer alle gegevens gaan verloren
2. Herinstallatie van het besturingsysteem al uw bestanden blijven behouden

Met Vista is optie 2 niet mogelijk?

ja, je hebt het volledig juist met systeemherstel enzo...

Alleen weet ik niet of die optie er ook is voor vista...
Ik wist zelf niet dat die optie van herinstalleren en al je bestanden behouden er was in XP:shocked:

ik vraag me af of dat wel met elk type pc is...
Maar ja, steek eens je installatie-cd in je pc, start op en kijk of je die optie hebt hé ;)
 
een optie is om op te starten in veilige modus. hierbij word de beveiliging van alle mappn aanpasbaar bij eigenschappen. dit word veel gebruik als mensen mappen niet kunnen verwijderen i.v.m bevoegdheden op het systeem. ik weet niet of het werkt maar het is het proberen waard.

opstarten in veilige modus. daarna ga je naar de map waar je in wil komen. klik je met de rechtermuisknop op de map eigenschappen. er zou nu een optie beveiliging moeten zijn.
hier kunt u bevoegdheden veranderen mits deze optie toegankelijk word. sommige systemen hebben deze optie beveiligd.
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb eerst de oplossing van Harry geprobeerd. Ik ben nu dan de 'rechtmatige eigenaar' van mijn pc geworden, maar nog steeds niet van die mappen.

Het .doc bestandje blijft de melding geven "Het document kan niet worden geopend: de gebruiker heeft geen toegangsrechten"

Vervolgens heb de suggestie van feint opgevolgd om in de veilige modus te proberen de mappen te bewerken/openen/kopiëren etc. Ook hier de machtigingen maar eens opnieuw ingesteld... helaas ook zonder succes.

Tot slot heb ik de Vista gestart. Hier kan ik alleen kieze voor de optie "Install now". Nu is dus de vraag of deze optie "install now" bij installeren de oude windows bestanden vervangd of gelijk ook maar even de hele hardeschijf leeghaald? Dat laatste is natuurlijk niet de bedoeling.
 
Hoi !

Bij installeren van Vista worden alle aanwezige bestanden op die partittie in een map: windows.old geplaatst.

P.S.: Zoals je hebt kunnen lezen in de link kunnen mappen die in gebruik zijn niet van eigenaar veranderen; dit zul je per map handmatig moeten doen

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Bij installeren van Vista worden alle aanwezige bestanden op die partittie in een map: windows.old geplaatst.

P.S.: Zoals je hebt kunnen lezen in de link kunnen mappen die in gebruik zijn niet van eigenaar veranderen; dit zul je per map handmatig moeten doen

Greetz,

Harry.

Bedankt voor de duidelijkheid, ik zal dit binnenkort toepassen. Eerst maar even voor de zekerheid (je weet maar nooit) een back-up branden. Ik laat snel wat horen.


27-2-2010: Het probleem heeft zichzelf opgelost. Begin 2009 nogmaals geprobeerd de bestanden te verwijderen en warempel lukte het nu wel! :D. Het probleem is opgelost maar de vraag blijft onopgelost ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan