niet genoeg resources bij installatie VGA kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

woroud

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
Hallo,

Met heel wat problemen (met de PC ) klop ik bij jullie aan,
ik heb de afgelopen 2 dagen heel wat gegoogled en ik moet zeggen dat ik ten einde raad ben. Heb hier alle problemen op een rij en ik hoop dat iemand mij helpt. het is een hele lange verhaal

Ik had wat problemen met de computer en na het formateren
kan ik de VGA kaart niet meer goed installeren( die ik een maand geleden heb gekocht en hij deed het toen wel) Ik kan momenteel de resolutie niet hoger stellen.

Het is een Radeon 9550 VGA kaart, ATI

ik krijg een aantal fout meldingen:
probleem 1

de bestuurings systeem van ATI is niet goed of niet geinstalleert.

Ik heb een aantal keer de hardware en software opnieuw geinstalleert en de beschrijving op de site zorgvuldig gevolgd https://support.ati.com. het probleem is dat de driver die via de site te downloaden is alleen werk als Microsoft .NET Framework versie 2.0 is geinstalleerd, maar het lukt my niet om deze te installeeren omdat mijn XP geen origineel is. Is hier wat aan te doen? of installeer ik het product gewoon verkeerd, want heb de VGA kaart een maand en kan me niet voorstellen dat de software nu al verouderd is. Is er een volgorde die ik moet aanhouden?

probleem 2: verder zie ik nog de volgend foutmelding bij apparaat beheer onder Radeon 9550

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

verdere details:
apparaat type: beeldscherm adapters
fabrikant: ATI Technologies Inc.

ik heb hier en daar gelezen dat het met de BIOS heeft te maken, via een tool heb ik begrepen dat de moederbord van mij MS-6318 is (heel wat speurwerk geweest ) gaat het wel eens mis zon bios installeren?

probleem 3:
ik heb een ander fout opgemerkt:
onder monitor adapter, Vgasave is de device status ok, maar onder resources staat:

conflict device list:
Input/Output Range 03B0 - 03BB used by:
VIA Tech CPU to AGP Controller
Input/Output Range 03C0 - 03DF used by:
Memory Range 000A0000 - 000BFFFF used by:

Nou diegene die zo geduldig is om dit hele verhaal te lezen verdient allereerst heel veel dank Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen want ik kom er niet uit.

alvast bedankt,
woroud

Heb je wel eerst de chipset driver van het moederbord geinstalleerd?

Men heeft je hier toch al aardig Opweg geholpen,en veel meer kan ik ook niet,want opdat kom ik ook ,dus omdat nu hier weer allemaal tegaan herhalen...

Ik zie alleen maar een link naar Rapidshare, maar geen screenshot of rapport.:confused:
Heb je de drivers geinstalleerd die op de cd-rom van het moederbord staan?

Ik zie alleen maar een link naar Rapidshare, maar geen screenshot of rapport.:confused:
Heb je de drivers geinstalleerd die op de cd-rom van het moederbord staan?

is het niet via de site te downloaden? dacht dat het zo moest

Kan ook via de site van de fabrikant, maar vaak is er al een cd-rom meegeleverd. Ook die verouderd, dus haal je het van de site af.

Kan ook via de site van de fabrikant, maar vaak is er al een cd-rom meegeleverd. Ook die verouderd, dus haal je het van de site af.

ik heb idd een backup cd mee gekregen, met een driver voor VGA kaart, maar er verandert niets. het is wel een hele oude cd.

Ja en exact opgevolgd???

ik heb alles wel geprobeerd, het kan geen kwaad om advies van nog meer mensen te vragen of zie ik dat verkeerd? als je geen zin heb dan antwoord je niet simpel toch.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan