niet gevalideerd, geen licensie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ankskie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
1
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Wij hebben een half jaar geleden een pc gekocht. Met windows xp, ik was in
de veronderstelling dat word en excel onder windows vallen, maar ben er dus
achter dat dat een apart office pakket is.
De winkel waar wij de pc hebben gekocht had namelijk het hele pakket op de pc gezet vandaar.
Nu wilde ik een sjabloon van internet downloaden en nu krijg ik te zien dat
onze versie niet is gevalideerd en dus niks kan downloaden.
Nu ben ik er achter gekomen dat de winkelier een zakelijke licentie heeft
(via de microsoft klantenservice) en zij vertelde mij dat dit niet op een
particuliere pc gezet mag worden, is dat zo? Kan ik de verkoper hier op
aanspreken? Het is niet het eerste probleem met de pc en ik denk erover om mijn geld terug te vragen.
Naar mijn idee heb ik een pc gekocht die niet aan mijn verwachtingen voldoet, ik kan immers geen gebruik maken van alle mogelijkheden die het officepakket mij bied.

Alvast bedankt!
 
Dat deze verkoper jou Office al geleverd had vind ik al service. Dat jij niet weet dat Office een apart pakket is kan deze verkoper niks aan doen. Ik vind het argument "ik wil mijn geld terug omdat het Office pakket niet aan mijn verwachtingen voldoet" totaal niet steekhoudend. Wat je verder voor problemen hebt weet ik natuurlijk niet.
Je kan ook gewoon een legaal Office pakket aankopen en dan ben je van het gedonder af.
Hoe dat met die zakelijke licenties zit weet ik niet precies maar het lijkt mij sterk dat deze verkooppartij een licentie heeft dat hij op al zijn geleverde systemen Office kan zetten !
 
,,,,,,, Het is niet het eerste probleem met de pc en ik denk erover om mijn geld terug te vragen.
Naar mijn idee heb ik een pc gekocht die niet aan mijn verwachtingen voldoet, ik kan immers geen gebruik maken van alle mogelijkheden die het officepakket mij bied.!

Hoi,

Je hebt het nu kennelijk over verschillende problemen:
- er zijn ook andere zaken met die pc aan de hand die niet ok zijn volgens jou
- het MsOffice pakket is niet legaal

Als de ándere problemen 'duurzaam' zijn en niet afdoende worden opgelost, heb je het recht het product te laten vervangen. Of je ook geld terug kan krijgen betwijfel ik en is afhankelijk van de tijd dat je hem al hebt en de aard van de klachten (het kán namelijk ook aan softwarematig probleem zijn, en/of jij kunt er zélf de oorzaak van zijn).
Tweede punt: de verkoper is juridisch aansprakelijk voor het installeren van illegale software. Als het dus een officieel (inschrijving KvK) bedrijf is, kan je een juridische procedure tegen de leverancier starten. M.a.w. ze hadden dit nooit mogen doen! Mogelijk kan je een officiële versie langs deze weg claimen, maar je moet je afvragen of dit de moeite loont. Ik ben het dan ook niet met Raymond eens dat je dit 'service' zou moeten noemen.
Tenslotte: wat heeft je doen besluiten om bij 'zo'n bedrijf'' een pc aan te schaffen ...... ? Soms blijkt 'goedkoop' achteraf duurkoop ......
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan