niet goed afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Hallo,

soms als ik mijn pc afsluit gebeurd er iets raars.
Hij begint dan met afsluiten en dan wordt het beeld zwart en gebeurt er niks meer.
me pijltje van me muis is in beeld en kan ik gewoon bewegen.
al me fans draaien ook in de behuizing.
ik moet dan op de reset knop drukken zodat hij weer opnieuw opstart.
dan sluit hij wel goed af.
dit gebeurt heel af en toe.
waar kan dit aan leggen?

Moeite met een bepaald programma afsluiten denk ik.
Probeer eens het volgende (op eigen risico, als je precies doet wat ik zeg kan het absoluut geen kwaad):

klik op start>uitvoeren en type regedit gevolgd door enter.
Kies tabblad bewerken>zoeken en gebruik als keyword kill
Als het goed is krijg je na een tijdje de regel: WaitToKillAppTimeOut met een waarde van 20000
Als je op deze regel bubbelklikt, kan je de waarde veranderen. Verander deze in 200 en sluit regedit af.
De pc zal programma's veel sneller sluiten (bij het afsluiten van de pc), waardoor je probleem misschien opgelost is.

O ja, bubbelklikken is een term die ik spontaan zelf bedacht heb, het moet zijn: Dubbelklik :p

Geplaatst door Sarvo
O ja, bubbelklikken is een term die ik spontaan zelf bedacht heb, het moet zijn: Dubbelklik :p

oke,het lukte me al niet om bubbels te laten maken:D :thumb:

Waar je ook nog naar kunt kijken.........loopt er nog een programma in taakbeheer waarvan jij dacht dat je het afgesloten had?
Ik ken er eentje, LeecHammer.
Er zijn er echter meer die onder zeil gaan maar niet echt afgesloten. En die kunnen je dwars zitten.
Soms kun je in zo'n programma toch nog de instellingen wijzigen zodat deze alsnog goed afsluit.

Daardoor werkt die regtweak zo goed, Elisa, windows wacht niet meer op reacties, maar sluit de boel gewoon in één keer goed af ;)

Uhm ik heb windows Me.

Heb gezocht naar die WaitToKillAppTimeOut maar me register kon hem niet vinden. :rolleyes: ik wil me computer sneller uit laten gaan duurt echt een kwartier voordat ie uit is..

Geplaatst door 0scar
Heb gezocht naar die WaitToKillAppTimeOut maar me register kon hem niet vinden.
Klopt dit is ook een tweak voor WinXp(mischien ook Win2000)
Kijk eens wat Elisa aangaf.

Staat in sectie XP, dus ik ga er van uit dat het werkt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan