Niet herkennen hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bobrobbert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Berichten
2
Ik heb een Gateway computer onder handen gekregen met het verzoek win98 er weer op te zetten. Er zit een “Intel Tabor3 BX” MB in. Op het scherm komen de volgende gegevens: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.0 Versie 4W4SB0X0.15A.0017.P12. Het is een Pentium III 500 MHz met 128MB sdram. Wie kan mij helpen WIN98 weer op deze pc te installeren. Wat moet ik doen om deze pc de hd te laten herkennen (het is de hd die er voor de “crash” ook al in zat). Ik denk dat het de instellingen zijn in de BIOS-setup, maar ik weet niet welke? Al vast bedankt voor de geboden hulp. Er is een update voor dit MB versie 0019.P14 maar daar zitten allerlei waarschuwingen bij voordat er geïnstalleerd kan worden derhalve nog niet geaan. Hoe laat ik deze pc de hd herkennen.
 
Mij lijkt dat "AUTO" bij de instellingen voldoet.

Verplaatst naar > harddisk
 
Heb je meer info over de crash zelf?
Zitten alle kabels nog goed vast?
Voeding en flatcables eraf en er weer op zetten.
Bios openen, en default settings laden?
 
De z.g.n. "crash" kwam nadat deze pc niet meer goed wilde draaien. Win98 er opnieuw opgezet en toen ging het fout (tijdens de installatie is er; om van buiten komende reden gestopt). Daarna de istallatie willen doorgaan maar dat ging niet. Eerst werd de cdrom niet herkend (dat probleem is nu opgelost). Nu herkent hetzelfde mb hetzelfde hd niet meer! Ik heb de bios op auto gezet en op "herkennen" gezet met het aantal cylinders, koppen e.d. Maar het resultaat blijft hetzelfde. Ik hoop dat er toch een oplossing is voor dit probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan