Niet in de BIOS te komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

StyLez

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2004
Berichten
45
hey mensen

ik wou een 2e HD installeren maar op een of andere manier kan ik niet in de BIOS komen ik heb van alles geprobeerd tijdens het opstarten (F1, F2, del) mischien dat iemand een andere toets combinatie weet zodat ik wel in de BIOS kan komen.
maargoed

het is trouwes een Packard Bell computer
informatie over moederbord:

Mainboard Information:

Mainboard Manufacturer MSI
Mainboard Model Name MS-6159
Mainboard BIOS Vendor AMIBIOS
Mainboard BIOS Version 1.00
 
Om een nieuwe hd te installeren hoef je niet in de bios hoor.

Even opletten of je de nieuwe hd als master of slave wil instellen en op welke ide je hem wilt hebben.

Waarom wil je in je bios zijn?
Werkt het niet met del? (kan ook F2 etc zijn, meestal word het aangegeven tijdens het opstarten)
 
Eens met stigter, je hoeft niet in het bios te zijn.

Als je wel in het bios wilt, dan moet je gelijk tijdens de opstart de F2 toets ingedrukt houden ( niet los laten )

groetjes speedtouch
 
huh wat vaag nou doet ie et wel
maarja thx anyway:thumb:
 
Kan het helaas niet eens zijn met de heren Stigter en speedtouch.
Als in je bios het betreffende IDE kanaal op 'none' staat zal er nooit een harddisk herkenning plaats vinden, dat een heleboel mensen dat tegenwoordig op 'auto' hebben staan is natuurlijk geen garantie dat dit bij iedereen zo is.

(als je echt de laatste procenten snelheid uit je pc wilt hebben is 'auto' voor de diverse instellingen ook juist af te raden)
 
Dat mag Ron:D

Maar wanneer vragensteller problemen had met de hd die niet in de bios word herkend zal de vraagstelling iets anders zijn geweest.

Je hebt wel gelijk overigens. Niet altijd staat de ide-herkenning op "auto".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan