• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Niet ingevulde kolommen niet opnemen in overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobTHMG

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Ik heb hulp nodig van de expert:

Ik heb een excel om met de gegevens van het eerste tabblad TRIPOV-data) facturen samen te stellen
(tablad Vervolg-1 en Vervolg-2)
Per factuur kunnen 4 (bij vervolg-1) of 5 (bij vervolg-2) modulen worden gekozen o in rekening te brengen ( TRIPOV data kolommen BA t/m BF en kolommen BJ t/m BR)
In TRIPOV-data worden de kolommen m.b.v. keuzelijst ingevuld.
Op blad 2 van de factuur (Vervolg-1 of Vervolg-2) komt als de juiste regel is gekozen de ingekochte modulen op de factuur te staan.
Bij Vervolg-1 zijn alle 4 de regels ingevuld ; drie met gekozen modulen en de vierde keuze is leeg (alleen ___ gekozen uit de keuzelijst en in de bedrag kolom 0,00)
Bij vervolg-2 zijn twee modulen gekozen en twee regels dus ingevuld. En als ik de andere 3 mogelijkheden niet gebruik en niet de keuze ___ kies komen er op de factuur lege regels te staan en in de bedragkolom #N/B
VRAAG:
Hoe programmer ik in vba dat als er b.v. vervolg-2; 2 van de 5 mogelijkheden zijn gekozen, automatisch op de factuur alleen die regels worden gevuld, waarna het totaal wordt aangegeven

Ik stel hulp erg op prijs,

Rob

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan