niet kunnen opstarten!! help

Status
Niet open voor verdere reacties.
hardware

nee helemaal niets, sorry voor het niet antwoord geven:o

hardware

nee geen nieuwe hardware geinstalleerd, sorry voor niet antwoord geven:o

loopt die hardware check nu nog steeds?
en heb je een pb boekje gekregen bij die pc en hoe oud is die pc?

hardware checking

yep loopt nog steeds, hij is ongeveer een half jaartje oud.

wat is pb????

pb

pb is waarschijnlijk pakcerd bell, sorry niet goed nagedacht schaam schaam. maar ja ik heb m wel.

nou wat wil je de fabrieksinstellingen erin zetten of laten lopen die H W check????
als je opnieuw alles erop wilt zetten pak dat boekje maar bij de hand op geloof ik pagina 42 herstelprogramma starten. aan jouw de keuze

keuze

ja goed het duurt nu wel heel lang opzich, de computer vanzichzelf is behoorlijk snel wel vind ik. dus misschien dat ik eerst dat andere probeer, en als dat niet lukt dan laat ik m maar een x een paar uur lopen die check.

ik laat dit forum nog even open staan, en zodra het probleem is opgelost, zal ik dit doorgeven, en aangeven,.

denken denken heb je al een besluit genomen?:rolleyes:

oke dan lees ik het wel in dit topic dus geen nieuwe starten dan,daar hebben ze hier een hekel aan.

probleempje

je hebt alleen voor die fabrieksinstellingen, wel een herstel cd nodig of niet?

want ik heb dat er echt niet bij gekregen, maar zou ik dat ergens kunnen downloaden ofzo?

heb je niet nodig alleen als je masters cds hebt gemaakt verplaats je die verborgen partitie naar die 4 cds en dan kun je em er opnieuw opzetten via cds.
vroeger kreeg je er een rode hersteldiskette bij waarmee je je systeem kon herstellen nu dus niet meer nu doen ze het zo via je pc.
dus nooit formateren want dan ben je alles kwijt en kun je een xp kopen en moet je alle drivers opnieuw zoeken bij packard bell.
we spreken af dat ik dit topic in de peiling hou en dan lees ik het wel.

cd

ok is goed, alleen nog wel een laatste vraag, ik heb geen cd gemaakt eerder, van die partitie, heb ik de mogelijkheid met de gebreken van mijn pc op het mooment om dit op cd te zetten, of had ik dat eerder moeten doen? als het wel kan, hoe dien ik dit te doen, via welk scherm, neem aan dat ik bij het opstarten weer f5 moet doen?

zou ik helemaal niet doen want dit is een makkelijke manier om alles terug te zetten zoals je pc de fabriek verliet dus.
alleen als je harde schijf crasht heb je een probleem maar daar moet je niet vanuit gaan:eek:

leek

ik ben echt zoals je al waarschijnlijk wel hebt gemerkt een behoorlijke leek op dit gebied.

In het boekje van PB staat dat ik dus die mastercd moet hebben, maar deze heb ik dus niet. alleen hoe kan ik dan zonder deze cd zorgen dat ie terug gaat naar fabrieksinstellingen???, sorry voor deze misschien niet al te slimme vragen, maar ik heb er nou eenmaal niet zoveel verstand van.

als je de pc opstart en je ziet het logo van pb druk je F11 in.
dan kom je in een scherm waar staat non-destructive recovery en destructive recovery.
als bijv. je partitie beschadigd is dan kies je destructive recovery dan krijg je em als nieuw zeg maar.
kies je de andere dan bewaard hij je persoonlijke instellingen.
dan moet je win xp registreren en een lijst invullen
bijv. je serienummer en naam enz.dan word alles erop gezet en kun je je windows updaten(service pack 1) enz
dan zet je je virusscanner erop en dan je programmaas.
voor spyware zet je bijv. adaware en spywareblaster erop en dan loopt ie weer als een trein

Laatst bewerkt:
en staat er in dat boekje ook niet als er master cds zijn meegeleverd of een back up zelf gemaakt is. dan heb je die nodig maar dat heb je niet zeg je.

hopen en hopen

nou ik ben het aanhet proberen allemaal, de uitslag volgt nog, als het vanavond niet lukt, dan ga ik morgen verder. alvast bedankt voor het helpen het geduld.:thumb:

opgelost

nou mijn dank is groot, hij doet het weer perfect, wel alles kwijt, maar daar kan ik op dit moment niet echt van wakker liggen::D

graag gedaan
leuk he dat het jou gelukt is.
heb je windows geupdate?
virusscanner erop en geupdate?
veel pc plezier verder Rened:thumb: :thumb:

en geen rare knoppen indrukken of zomaar wat veranderen:D
onthoud:F5 is om bijv. in veilige modus te komen.
met F11 kun je opnieuw herstellen.

Laatst bewerkt:
afsluiting

nou heb het niet zelf gedaan, jij hebt het voorgezegt, en ik deed wat jij zei, haha maargoed hij doet het nog steeds, dus weer eenlekker verse nieuwe start. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan