Niet kunnen saven van gewijzigde formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkes

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Berichten
11
Hallo!

Ik gebruik Access 2003. Ik heb een grote database gemaakt waar ik nu al een jaar of 4 mee werk. Nu, als ik een formulier wijzig en dan wil saven, dan lukt dat niet... Heel vervelend want ik wou graag wat aanpassingen doen. Ik heb dan maar een nieuw formulier gemaakt maar bij de eerste start werkten mijn knoppen niet en bij het opnieuw toevoegen van een macro aan een knop wilt het weer niet saven! Echt haar vervelend omdat ik de database heel veel gebruik en al zeer groot is. Wat ik soms wel heb bij het openen van een formulier, is dat access mij een foutmelding geeft ivm één of andere marco die ontbreekt maar na exact 8 x klikken gewoon mijn formulier opendoet...

Help!

Rikkes
 
Probeer eens 2 mogelijkheden.

1) Open je database, en klik bij extra -> database hulpprogramma's Database comprimeren en herstellen.

2) Maak een nieuwe database. In die db kies voor importeren van gegevens. Kies daar je oude database. Klik alle tabellen, query"s ed.... aan en importeren maar. Bij opties, kies je voor "gegevens en structuur" importeren.
 
Al een beetje opgelost

Hallo Rudi,

Bedankt voor de super snelle reaktie!

Ik had ondertussen wel zelf iets ontdekt waardoor het wel al beter is. Ik kan nu wel saven. Ik heb gewoon bij de eigenschappen van het formulier "Bevat module" op "Nee" gezet. Daardoor kon ik opeens wel saven. Ik heb dat dan maar in al mijn formulieren gadaan maar het tweede probleem blijft nog steeds bestaan.

Het is echt een bug of zo... Soms open ik een formulier, werk erin, sluit het, zonder problemen. En soms doe ik hetzelfde en ik krijg een foutmelding. Om gek te worden. Ik zal als je wenst eens een uitdraai geven van de foutmelding. Ik moet nu echter weg. Het gekke is dat ik steeds 8 keer ok moet klikken en alles werkt weer.

Ik zal in ieder geval eens proberen wat je mij aanbeveelde (ga wel eerst een backupje maken)

Alvast bedankt!

Rikkes
 
Dit is de foutmelding

De formuliernaam Bestellingen niet binnen is onjuist gespeld of verwijst naar een formulier dat niet bestaat.
Als de ongeldige formuliernaam in een macro voorkomt, worden de macronaam en de macroargumenten weergegeven in het venstert Actie is mislukt nadat u op OK hebt geklikt. Open het macrovenster en geef de juiste formuliernaam op.

Dit is de foutmelding. Maar het venster Actie is mislukt wordt niet weergegeven... Na 8x ok geklikt te hebben werkt ales normaal...
 
Hallo,

open je toepassing.
Open het Visual Basic editor scherm via ALT + F11
Kies voor foutopsporing -> compileren.

Compileer daarna je toepassing.

Probeer het daarna nog eens.

Groet,

Tardis
 
Laatst bewerkt:
Opgelost!!!

Bedankt Tardis!

Het probleem was met het importeren in een nieuwe database wel al opgelost maar ik zal uw oplossing zeker eens proberen op de oude database!
Fantastisch om te zien hoe snel een mens geholpen wordt op dit forum! 10/10!!!

Greetz

Rikkes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan