niet legale versie XP overschrijven door legale

Status
Niet open voor verdere reacties.

evers

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Ik heb voor mijn zoon een 2e hands notebook gekocht met win XP erop.
Nu geeft winXP bij updaten aan dat het een niet legale versie is.
Ik heb zelf wel een legale versie;
Mijn vraag is :
kan ik die niet legale versie overschrijven door mijn eigen legale versie of moet ik eerst alles eraf gooien?

Gr Henk

Dat kan ,maar je kan niet 2 keer op zelfde registreren,wordt dan nieuwe licentie kopen.

Das raar, want naast de hoofd pc heb ik ook een 2e pc waarop dezelfde Win XP is geinstalleerd en daar heb ik geen probleem

Je hoeft toch niet voor elke pc in huis een licentie te kopen?!

Gr Henk

Das raar, want naast de hoofd pc heb ik ook een 2e pc waarop dezelfde Win XP is geinstalleerd en daar heb ik geen probleem

Gr Henk

Het zou wel moeten,maar als het werkt !! waarom niet

Gr Henk

Durf te wedden dat dat op die 2 bovengenoemde pc's gejatte licenties/cd-keys zijn gebruikt van een Volume of Enterprise licentie van XP?

En ja, voor elke PC in huis moet je een licentie hebben (hetzij meerdere licenties in 1x aangekocht, hetzij geleverd bij de pc (al dan niet voorgeïnstalleerd), hetzij 'los' gekocht).

Volgens mij hoort dus een slot op deze discussiedraad.

Tijs.

Ik heb een duur betaalde LEGALE VERSIE van win XP aangekocht en er is niks gejat...
Ook geregistreerd bij windows.

Was alleen van mening dat je thuis voor meerdere pc dezelfde legale WIN XP versie kan installeren maar ik wist niet dat het anders was.

Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat mensen met meerdere pcs in huis verschillende WIN XP versies gaan aanschaffen en betalen althans dat lijkt me geen praktijk...

Gr Henk

Ps ik ga wel wat proberen nav van de vraag die ik heb gesteld want daar ging het om.

Ik heb een duur betaalde LEGALE VERSIE van win XP aangekocht en er is niks gejat...
Ook geregistreerd bij windows.

Was alleen van mening dat je thuis voor meerdere pc dezelfde legale WIN XP versie kan installeren maar ik wist niet dat het anders was.

Leg mij dan uit hoe je updates etc. kunt ophalen op 2 pc's waar dezelfde cd-sleutel is gebruikt, zoals ik geciteerd hebt, zonder dat je daarbij een melding opliep van deze versie is illegaal? Je hebt volgens je eigen zeggen 2x dezelfde XP geïnstalleerd, dus toch met dezelfde CD-key??

Of heb je de pc waar je de 2de keer dezelfde cd-key hebt gebruikt nooit geupdate, danwel voorzien van anti-WGA (Windows Genuine Advantage) patches?

Hopelijk kun je zelf klaarheid brengen, want het rook/ruikt in mijn beleving nog steeds naar misbruik.

Tijs.

Ben maar een simpele thuisgebruiker die om advies vraagt en die kort geleden bij aankoop van een nieuwe pc bij een legale pc winkel alle heeft aangekocht.

Voel me inmiddels de grootste schurk van dit land...

Gr Henk

Ben maar een simpele thuisgebruiker die om advies vraagt en die kort geleden bij aankoop van een nieuwe pc bij een legale pc winkel alle heeft aangekocht.

Gr Henk

Er is geen reden om je aangevallen te voelen. Je kunt zelf klaarheid brengen door te melden of je voor die 2 pc's die je al had verschillende of gelijke cd-keys gebruikt hebt.

Tijs.

Gewoon dezelf key die op mijn legale cd staat

Zal het heel kort uitleggen:

Nieuwe pc gekocht met WIN XP.

Op de oude pc win ME er af gehaald en daarop XP met diezelfde key gezet.

Thats all...

Gr Henk

Gr Henk

Natuurlijk niet,

Ook ik moet bekennen dat ik op 2 PC dezelfde XP heb, het is me net te duur om 2 licenties te kopen. Als je het op de letter doet moet je idd een 2e licentie kopen voor de PC van uw zoon, maar ikzelf raadt de oplossing van Jozo aan. :thumb:

Duidelijk, dat mag dus niet.

Vervangen van de sleutel door eentje die je bij een nieuw aangeschafte licentie gekregen hebt kun je doen met dat keyfinder programma zoals eerder gemeld in de discussiedraad.

Tijs.

Hoi !

dnties: Zou je dit soort opmerkingen niet aan een moderator overlaten ?

En dan nog: De T.S. is duidelijk onwetend en zolang het draait is het toch goed ?

Er is m.i. in het geheel geen sprake van WGA-patches of wat dan ook !

evers: Houen zo zolang het werkt !

Greetz,

Harry.

Beste mensen, ik hen de 1e vraag(die lapop voor mijn zoon) hier op gezet omdat ik niks illegaals wil doen...
Ik wil alles volgens de regels doen..

En als jullie de reacties lezen snap je zeker wel wat ik nu voel...

Gr Henk

Enne, er bestaat ook nog zoiets als autopatcher, kun je ook mee updaten, zonder de update te gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator:
illegale versie

Hoi henk,

Op zich is het niet zo erg , die ilegale versie.Je pc reageert er niet anders door.Wil je na de update dat vervelende schermpje niet meer zien , dan is daar een klein progje voor , dat je dan even activeer. Dan heb je geen last meer tot de volgende update .Of een poosje automatiche update's uitschakelen. Zelf heb ik daar ook last van.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, topic is weer opgeschoont en ontdaan van allerlei offtopics en verwijzingen die in strijdt zijn met de huisregels.

Ik kan met het verhaal van dnties voorstellen, 1 key voor meerdere pc's mag niet. Je hebt voor elke pc een licentie nodig. Maar om het daarvoor op slot te gooien is niet nodig. Zolang er geen (indirecte) links gegeven worden hoe bijv de wga check omzeilt of gebroken kan worden is er weinig aan de hand

Beste mensen, ik hen de 1e vraag(die lapop voor mijn zoon) hier op gezet omdat ik niks illegaals wil doen...
Ik wil alles volgens de regels doen..

En als jullie de reacties lezen snap je zeker wel wat ik nu voel...

Gr Henk

Als je het echt via de regels wilt doen heb je een legale key nodig. Zo simpel ligt het

Hoi !

dnties: Zou je dit soort opmerkingen niet aan een moderator overlaten ?

En dan nog: De T.S. is duidelijk onwetend en zolang het draait is het toch goed ?

Er is m.i. in het geheel geen sprake van WGA-patches of wat dan ook !

evers: Houen zo zolang het werkt !

Greetz,

Harry.
Goed, eerste opmerking kan ik wat mee.

Verder blijkt ook nu dat het (juridisch & licentietechnisch) niet in orde zoals het nu is.

Ik heb niet gezegd dat de T.S. die patches om WGA uit te schakelen ook gebruikt, ik heb er wel naar gevraagd, omdat bij een via de Microsoft-site of Automatische Updates geupdated systeem met een 'foute' cd-key je normaliter meldingen van WGA zou moeten krijgen.

Gelukkig zijn er in deze discussiedraad enkele tips aangedragen die het pijnloos invullen van een 'eerlijke' cd-key mogelijk maken, en daarmee de zaken juridisch & licentietechnisch weer recht te trekken. Dus de aanmoediging om door te gaan op de 'foute' weg ("Houen zo zolang het werkt") is daarmee gelukkig niet onderbouwd in de sfeer van dat het teveel werk danwel te ingewikkeld zou zijn om het recht te trekken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan