Niet legitieme windows software ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo,

ik heb enkele maanden geleden een PACKARD BELL iStart 9100 computer gekocht.
Er was toen WXP MCE SP2 op (voor) geinstalleerd, maar ik heb hem met behulp van de meegeleverde cd's opgewaardeerd naar Windows Vista.
Ik was daar echter erg ontvreden mee, dus heb aan een vriend de Windows XP MCE cd gevraagd, mijn hele schijf geformateerd, en vervolgens weer XP MCE geinstalleerd. Nu heb ik tijdens die install gewoon mijn serial code ingevuld, die op de kast middels een sticker is geplakt. Maar nu ben ik enkele dagen verder, en geeft hij de melding dat ik geen legitieme Windows software gebruik?

Hoe kan dit en hoe los ik dit op. Ik heb onlangs niet mijn hardware verwisseld of wat dan ook. Dus de productkey zou gewoon in mijn harddisk opgeslagen moeten zijn.

Groet
Jos

Je zegt dat je de pc onlangs gekocht hebt. Nu zou het kunnen dat je verkoper de product key zelf ook gebruikt. Ook kan het dat je verkoper vantevoren de XP via een omweg 'legaal' heeft gemaakt en je er dus nog nooit iets van gemerkt hebt, zelfs niet bij je upgrade naar Vista.

Dit hoeft allemaal niet het geval te zijn.
Je zou dus Microsoft op kunnen bellen en een nieuwe key aanvragen. Als alles goed gaat zullen ze je meteen telfonisch een nieuwe key geven.

Hoi !

Als je een eerder Windows-systeem upgrade naar Vista, vervalt je licentie van dat systeem !

Dus: je licentie van WMC is vervallen !

Hier is, o.a. door Microsoft en ook door mij, veel voor gewaarschuwd, ook op dit forum !

Greetz,

Harry.

Oke. Ik heb het niet vantevoren gelezen op het forum.

Is er een mogelijkheid om dit toch kosteloos op te lossen, of zal je echt een nieuwe licentie moeten kopen?

Hoi !

Waag er een belletje naar Microsoft aan; niet geschoten is altijd mis!

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan