niet meer in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

fam.vanbeek

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Het volgende probleem doet zich voor. Ik heb geen accounts ingesteld. Nu start ineens de computer op met het blauwe inlogscherm en moet ik op het icoontje met mijn naam klikken. Als ik dit doe dan worden mijn persoonlijke instellingen geladen. Dan komt de melding instellingen zijn opgeslagen en dan verder niets. Ik kom niet meer in windows. Wie helpt

Geplaatst door Tanja1968
Kun je wel in veilige modus komen?

Ja, maar dan komt het zelfde probleem maar dan met 2 icoontjes; administrator en mijn naam bij het klikken op beide icoontjes hetzelfde probleem

Hmm, dus daar start hij ook niet door. Heb je nog iets speciaals gedaan voordat dit gebeurde? Nieuwe hardware geinstalleerd, bepaalde programma's? Bepaalde scans gedaan?

Geplaatst door Tanja1968
Hmm, dus daar start hij ook niet door. Heb je nog iets speciaals gedaan voordat dit gebeurde? Nieuwe hardware geinstalleerd, bepaalde programma's? Bepaalde scans gedaan?

Neen, (niet dat ik weet, kinderen gebruiken de pc ook) ik zie wel dat nadat mijn persoonlijke instellingen zijn gelade direct daarna de tekst komt u wordt afgemeld

Probleem komt helaas regelmatig voor. Ik meen dat de enige oplossing is om xp te herstellen via de xp cd.

Dus in het Bios zorgen dat de pc van cdrom start (met de xp cd erin) en dan de optie herstellen kiezen.

Geplaatst door Tanja1968
Probleem komt helaas regelmatig voor. Ik meen dat de enige oplossing is om xp te herstellen via de xp cd.

Dus in het Bios zorgen dat de pc van cdrom start (met de xp cd erin) en dan de optie herstellen kiezen.

Ok gedaan, ik kom dan via R in het herstelscherm en dan vraagt hij wat ik wil herstellen; 1: c:/windows, ik druk dus op 1 en dan vraagt hij een administratorwachtwoord. Dit heb ik nooit opgegeven, als ik op enter druk staat er alleen c:/windows prompt en weet ik het niet meer

chips, daar is ook een trucje voor, alleen weet ik die niet meer.

Misschien dat er nog iemand langskomt die dit nog wel weet, dus nog even geduld:)

Geplaatst door fam.vanbeek
als ik op enter druk staat er alleen c:/windows prompt en weet ik het niet meer
Nu je toch in dos zit, dan kun je m.i. het commando chkdsk /f altijd proberen in te geven.
Met dit commando worden eventuele corrupte bestanden naar hun originele (goed werkende) status teruggebracht.

Dennis.

Ik weet niet of dit commando ook in dos werkt, maar anders kun je die ook nog proberen

sfc /scannow (system file checker)

Dat aan- afmeldprobleem komt steeds vaker voor.

Misschien kun je wat met dit topic.

Ik heb deze al bij m'n favorieten staan, ivm het steeds vaker voorkomende probleem.

ja, of met sfc /scanboot. Maar ik zal toch even met chkdsk /f proberen, omdat dit speciaal een utility(hulpprogramma) is om beschadigde (systeem) bestanden te herstellen naar hun oorspronkelijke status.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
ja, of met sfc /scanboot. Maar ik zal toch even met chkdsk /f proberen, omdat dit speciaal een utility(hulpprogramma) is om beschadigde (systeem) bestanden te herstellen naar hun oorspronkelijke status.

Dennis.

Ik zit dan in c:\windows als ik chkdsk /f intik komt de melding dat dit niet wordt herkent. wat doe ik verkeerd?

Geplaatst door fam.vanbeek
Ik zit dan in c:\windows als ik chkdsk /f intik komt de melding dat dit niet wordt herkent. wat doe ik verkeerd?
Dan was Dos nog niet volledig geladen op het moment dat je hierin terecht was gekomen.

Remedie:

1) Start je pc opnieuw op.
2) Druk voortdurend op de F8-toets terwijl je pc aan het opstarten is.
3) je krijgt op een gegeven ogenblik een niet grafische menu te zien met een aantal opties. Ik meen dat je optie 6 moet kiezen om naar Dos te kunnen gaan.

Wanneer de dos-prompt verschijnt voer dan het door mij eerder opgegeven commando uit.

Ter aanvulling:

Als het goed is, stond je bios nog op cd-rom ingesteld. Je zou voordat je je pc opnieuw gaat opstarten de instelling van je bios weer op je hdd moeten terugzetten, zodat het systeem niet vanuit de xp-cd wordt geladen.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Of gaat het met de F8-toets ook niet?

Lukt het je op een gegeven moment wel, dan kun je ook die optie kiezen dat Windows voor het laatst wel goed deed.

Mocht je ook tot zover komen, dat het geven van het commando chkdsk /f nu wel geldig is, maar het systeem melding maakt dat het nu niet kan maar of je bij een volgende herstart van je pc dit gedaan wilt hebben, dan beantwoord je bevestigend op die vraag.

Dennis.

formateren maar

Ik ben het zat, al twee dagen aangerommeld. Ik moet verder. Ik formateer de c: schijf. Toch bedankt voor de hulp

Ik vind het heel erg jammer voor jou, dat de hardeschijf uiteindelijk toch geformateerd moet worden. Maar als er inderdaad geen andere oplossing is, dan moet het maar op die manier.

Succes verder.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan