Niet meer in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0676

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Berichten
12
Hallo allemaal, ik heb een bijzonder groot probleem. Ik heb een oude computer waar Windows 2000 opstond, die deed vervelend en toen heb ik daar Windows XP opgezet met het schijfje van mijn laptop. Van te voren heb ik een back-up van alle belangrijke data gemaakt op een apart gemaakte schijf (D).
Ik heb deze data terug op de C schijf gezet toen XP klaar was met installeren. Toen kwam ik erachter dat XP geactiveerd moest worden binnen 30 dagen, maar dat stelde ik even uit. In de tussentijd heb ik de stekker uit de computer getrokken, waardoor de interne klok ontregeld terug is gezet naar 2000. Toen ik de klok terugzette bij het opstarten zei Windows XP vervolgens dat ik nú moet activeren en dat lukt niet met de code die ik heb. Ik kom nu Windows XP niet meer in. Ik snap dat ik Windows XP niet kan activeren, maar het is heel belangrijk dat ik mijn belangrijke data terugkrijg. Maar als ik bijvoorbeeld een nieuw besturingssysteem erop zet, wordt de C-schijf geformatteerd en ben ik die data kwijt.
De D-schijf bestaat nog wel en is zo'n 4,5 gb groot. En ook is er nog een E-schijf, van ongeveer dezelfde grootte.


Heeft iemand een oplossing, of moet ik 'm gewoon naar de computerwinkel brengen?

Met hopeloze groeten.
 
Laatst bewerkt:
In een werkende PC waarop XP of Windows 2000 draait hangen als tweede schijf en de data veilig stellen.

Mocht je geen PC in de buurt hebben laat dan even weten waar je woont, wellicht kan iemand je op weg helpen.
 
In een werkende PC waarop XP of Windows 2000 draait hangen als tweede schijf en de data veilig stellen.

Mocht je geen PC in de buurt hebben laat dan even weten waar je woont, wellicht kan iemand je op weg helpen.

Heel erg bedankt, ik heb inderdaad een werkende PC met XP in huis. Kun je me ook vertellen hoe ik die andere computer aan deze computer als tweede schijf hang?
 
Haal de harde schijf uit de onwillige PC en hang deze in de de werkende PC, bijvoorbeeld in de plaats van de CD-rom speler (tijdelijk uiteraard). Na het opstarten 'zie' je de andere schijf in 'deze computer'. Eventueel moet je wat machtigingen aanpassen, maar dat komt wel zodra bovenstaand stukje gelukt is.
 
welke versie van xp.

home of pro , met of zonder sp1 of sp2 ?
 
Haal de harde schijf uit de onwillige PC en hang deze in de de werkende PC, bijvoorbeeld in de plaats van de CD-rom speler (tijdelijk uiteraard). Na het opstarten 'zie' je de andere schijf in 'deze computer'. Eventueel moet je wat machtigingen aanpassen, maar dat komt wel zodra bovenstaand stukje gelukt is.

Een beetje late reaktie: maar het is gelukt! Zeer veel dank!
 
:thumb: :D Zit ik alles door te lezen ...staat ie nog niet opgelost...effe doen He
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan