Niet meer kunnen inloggen na domein in werkgroep veranderd te hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasGee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Mijn eerste post dus hallo iedereen!

Ik heb een laptop van mijn werk en een desktop thuis staan. Nu heb ik op die laptop ,waar ik inlogde met inloggegevens van het netwerk van mijn werk, de domeinnaam veranderd in de werkgroepnaam van mijn desktop. Ik moest toen rebooten en nu kom ik XP niet meer in. Oude inloggegevens werken niet meer en ik heb geen idee hoe ik nu moet inloggen. Iemand een idee?

Hoi,

Welkom op helpmij.

Als je in de vak gebruikersnaam "administrator" typt en dan op enter drukt kom je er dan niet in?

Modag

Nee dat werkt niet. Dat dacht ik in eerste instantie ook aangezien ik ook op die manier op mijn desktop inlog.

Zal vragen worden op je werk. Die zullen de laptop ook weer in het domein moeten brengen.

Er zal tijdens het installeren een wachtwoord op het administrator account geplaatst zijn.

Yup, op je werk hebben ze netjes zoals het hoort jou administrator account van een wachtwoord voorzien of zelfs hernoemd, daarnaast zat je in een domein en kon je met je domein account netjes inloggen.... maar omdat je de machine uit het domein hebt gegooit door hem in een werkgroep te hangen issie alle domein gegevens waaronder je account kwijt.

Dat word opnieuw in het domein laten hangen en weer aanloggen op het domein met je eigen account..

Ok bedankt. Net al even getwittered met systeembeheerder van mijn werk. Hij heeft een inlognaam en geeft aan dat ik dit in veilige modus zonder netwerkverbinding moet invoeren. Maar nu start veilige modus niet meer op. Na loading spdt.sys of iets dergelijks blijf het scherm zwart.

Goedendag.

Wat je ook kan doen is Hiren`s bootcd downloaden.
Je boot je systeem vanaf deze cd.
Op de cd staan password reset tools.
Met deze tool kan je in je lokale sam database (de database waar alle lokale wachtwoorden van gebruikers zich bevinden) wachtwoorden wissen.

Dit moet werken, zo hoef je niet terug met de laptop naar je werk...:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan