• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Niet meer vragen of het bestand vervangen moet worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Ik heb aan een commandbutton de volgende code gehangen.

Code:
Sub CommandButton1_Click()

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=("G:\Pakketten\Everyone\Manuele sortering\welke route gepland" & "\Welke routes gepland manuele sort   " & Format(Now, "dd-mm-yyyy hh" & "u " & "mm") & ".xls")

Sheets(Array("Carré 1", "Carré 2", "Carré 3")).Select
    Sheets("Carré 1").Activate
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True

With Sheets("Carré 1")
        .Range("C8:C27").ClearContents
        Application.GoTo .Range("C8")

End With
    With Sheets("Carré 2")

End With
    With Sheets("Carré 3")

End With

[COLOR=#FF0000] ChDir "G:\Pakketten\Everyone\Manuele sortering"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
        "G:\Pakketten\Everyone\Manuele sortering\welke routes gepland per Carré.xls", _
        FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", _
        ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
    [/COLOR]

Sheets("Carré 1").Select
End Sub

Bij het rode gedeelte wordt het bestand opnieuw opgeslagen op de originele plaats en het bastand is dan terug in de originele versie ook.

Maar nu komt er steeds de pop up " er bestaat in deze lacatie al een bestand met de naam G:\Pakketten\Everyone\Manuele sortering welke routes gepland per Carré .xls wilt u dit bestand vervangen."

Kan er iets aan de code worden toegevoegd dat dit niet meer telkens gevraagd wordt ?

Code:
Application.displayalerts = false
Verderop in je code er weer True van maken.

Dit werkt inderdaad prima voor een bestand op de harde schijf.

Maar dit werkt niet binnen een Excelbestand als het werkblad al bestaat.

De macro slaat dus het werkblad op binnen het workbook. De naam wordt gegenereerd door de macro.
Als nu de invullende persoon iets over moet doen en opnieuw de macro uitvoert met dan natuurlijk nog hetzelfde werkbladnaam krijg je de melding

"Fout 1004 tijdens uitvoering."
"Deze naam bestaat al. Gebruik een andere naam."

Terwijl in dit geval dus gewoon de werkbladnaam overschreven moet worden.

Application.displayalerts = false, Is er nog een ander commando wat in dit geval wel werkt.

Laatst bewerkt:
De Save-opdrachten in je macro hebben betrekking op de werkmap (workbook).
Wat er met de bladen gebeurd is speelt daarbij geen rol.
Dus: als in een directory waarin je de werkmap opslaat al een bestand bestaat met dezelfde naam als de bestandsnaam in je macro, dan verschijnt de melding dat het bestand al bestaat, tenzij je dat met een displayalertsopdracht voorkomt.
Ik denk dat ik niet goed begrijp wat je bedoelt.

Ik maak dus een werkblad "bladx" aan met de macro.
Als ik de macro door een invulfout opnieuw draai is dit werkblad "bladx" er dus al.

En wordt bovenstaande fout gemeld.

Dit werkblad "bladx" moet dus gewoon overschreven worden met de nieuwe inhoud.

Ik hoop dat je het nu begrijpt

Vaurien,

wellicht is het verstandig om je macro te laten beginnen met een controle op het bestaan van het te maken tabblad

Vaurien,
je schreef: "Ik maak dus een werkblad "bladx" aan met de macro."
Je bedoelt dan, neem ik aan, een andere macro dan die in bericht #1, want daarmee kun je geen bladen aanmaken.

Nogmaals: of je bladen bijmaakt, verwijdert, of er wijzigingen in aanbrengt, dat heeft allemaal geen effect op de naam van de werkmap (= naam van het Excelbestand). "DisplayAlerts" heeft effect op bestandsnamen (het al of niet bestaan daarvan) en niet op bladnamen.
Dat een bestandsnaam al bestaat is overigens wel een melding, maar geen FOUTmelding.
Maar of je nu al dan niet een blad hebt toegevoegd, als "DisplayAlerts = False" vooraan in je macro staat, dan verschijnt die melding toch niet?

En verder: de ChDir-opdracht kun je verwijderen, die heeft in je macro geen nut (maar zo zijn er wel meer dingen).

Laatst bewerkt:
Ik heb hier helemaal geen voorbeeld macro geplaatst.

Ik heb echt een macro die in mijn bestand een nieuw werkblad aanmaakt bijvoorbeeld " Bladx" dus een echte "sheet"
Zoals ik al zij de 1e maal is dit werkblad er dus nog niet en wordt het gemaakt.
De 2e maal als er iets extra's is ingevuld of een invul foutje gecorrigeerd dan moet dit werkblad " Bladx" dus overschreven worden.

Duidelijker kan ik het niet uit leggen
PS zapatr ik heb nergens chdir staan.
Ik ben in het draadje van de vorige vrager ingestapt misschien dat dat het misverstand is.

Laatst bewerkt:
Vaurien,
dat is inderdaad het misververstand, ik ben ervan uitgegaan dat de macro in bericht #1 van jou was.
Nu dat niet zo is, rijst de vraag hoe JOUW macro er dan wel uitziet. Als we dat weten valt er wellicht wat te zeggen over waarom bepaalde dingen wel of niet gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan