Niet mogelijk mappen te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stakko

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2001
Na het opstarten is het niet mogelijk om iets op te starten via "START". Als ik op het bureaublad op een icoon klik verschijnt een mededeling dat het niet kan worden weergegeven vanwege activeX-bestuuringselementen. De enige map die geopend kan worden is "Deze computer". In het vervolgscherm staat echter niets. Ik heb geen idee wat ik kan doen om deze PC weer bruikbaar te maken. Iemand een tip

Heb je systeemherstel aanstaan? Zo ja, zet hem dan terug naar een moment dat het nog goed ging.

Zo niet (systeemherstel): zet de CD-ROM van WinME erin en instaleer het gewoon er overheen!
Scan daarna op virussen.

Falco

De Cd erin wil niet lukken. Hij herkent de cd niet. De enige map die ik kan open is "deze computer". Als ik een schijf, of map wil openen krijg ik een melding dat een HTML-bestand voor de actieve desktop niet kan worden gevonden. Ik weet ook niet hoe ik in DOS op moet starten. Bij nagenoeg elke actie krijg ik eerder genoemde melding.

Wat doet je PC als je op de Windows knop drukt (tussen Control en linker Alt?)?

Kun je ook niet opstarten met de CD erin? Start hij dan de CD niet op?
En opstarten in veilige modus, dan (F8) ?

Ben je verder met de link van Bennie?

Wim, bij ME als je op de Windows knop drukt gebeurd hetzelfde als je op het Start klikt.

groetjes
Falco

Geplaatst door falconetti
Wim, bij ME als je op de Windows knop drukt gebeurd hetzelfde als je op het Start klikt.
Normaal wel, maar of dat bij deze storingen ook nog het geval is?

Hartelijk dank voor het meedenken. Tot op heden is nog niets gelukt. Opstarten met een opstartdiskette werkt niet. De diskette wordt gewoonweg niet herkend. Opstarten met de Restore CD werkt ook niet om dezelfde reden. Bij het opstarten in veilge modes is het niet mogelijk om de CD te benaderen. Als ik normaal opstart blijven meldingen komen van ActiveX-besturingselementen niet beschikbaar of HTML-bestand niet gevonden. Ook het gebruik van de "windows-toets" heeft geen resultaat. Ik heb geen idee meer.

Probeer eens in de bios de instellingen te veranderen.
Opstarten van CD en vervolgens opstarten van de CD.

Falconettie ik heb inderdaad een goede opstartdiskette gebruikt. De tip van Sigma moet ik nog proberen. Ik hoop dat dat werkt.

Ik ben niet zo bekend met Win ME maar is het niet mogenlijk een scanreg restore te doen ?

Toch vreemd. Als ik de PC uit zet en een GOEDE opstart floppy erin doe en vervolgens de PC opstart dan moet deze herkend worden.
Dat de CD wordt niet herkend in de veilige modus is normaal. In veilige modus draaien zo min mogelijke programma’s en je zit in Windows. Deze is op jou PC beschadigd.
Kun je wel in de BIOS komen? Misschien staat daar uitgeschakeld het opstarten van de floppy drive en de Cd-rom.

Groetjes
Falco

De opstartdiskette was wel goed. Ik heb deze uitgeprobeerd op een andere PC. Op dit moment is de PC bij een kennis die gaat proberen dit voor mij op te lossen. Als dit lukt zal ik de oplossing vermelden.

De PC werkt weer na de volgende acties.
Eerst is de data overgezet naar een andere PC, met een verbindingskabel (of zoiets). Daarna is ME eraf gehaald, intern geheugen toegevoegd (256) en XP geinstalleerd.
Tijdens een scan op virussen bleken er 7 virussen gedetecteerd te zijn. Wellicht was dit de oorzaak van het geheel.

Gelukkig toch opgelost!
Dus toch virussen. Gebruik je geen anti-virus dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan