Niet mogelijk om te printen via draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hey

Ik heb een klein netwerkschema gemaakt (ik heb wel niet het juiste programma hiervoor, waarvoor mijn verontschuldigingen).
Op mijn netwerkschema kan je zowel mijn eerste verdieping (boven) zien als mijn begane grond (gelijkvloers).

Mijn internet komt binnen op de eerste verdieping en daar vlak achter de router staat al een switch waar ik 2 printers (via kabel) op aangesloten heb.
In een andere kamer op de eerste verdieping staat een repeater (omdat mijn wifi-signaal te zwak is) waar ik met kabel een andere printer heb op aangesloten (een OKI printer).

Beneden heb ik ook een repeater staan (ook omdat het wifi-signaal te zwak is) en ook hier heb ik een printer aangesloten met kabel (in dit geval een Xerox printer).

Wat doen de repeaters? Ze vangen enkel het signaal op en versterken het (dus geen andere benaming aan het netwerk geven).

Ik heb ook nog 2 laptops (en tablets en smartphones), maar wanneer ik met de laptop beneden zit, is het bijna 3 op 4 kansen onmogelijk om boven op de OKI printer af te printen (vermoedelijk krijg ik mijn signaal van de WIFI repeater beneden, weliswaar geen idee).
Wanneer ik boven zit, kan ik uiteraard wel printen op de OKI printer.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt.

Groetjes
xenium

netwerkschema.jpg

Hey MorganFreeman en de anderen

Net even gekeken of het printen gaat vanaf beneden (vanaf boven is het geen probleem). Soms gaat het dus beneden en soms, meestal, niet.
De Spooler service staat toch op actief.

Ook wanneer ik een nieuwe printer zou willen toevoegen wordt de printer vanaf beneden niet gevonden.

Groetjes
xenium

Spooler.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan