niet openen van word doc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansinus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Hallo ik ben een senior , zit met de vraag waarom openen mijn word documenten niet meer,als ik ze opsla in
" opslaan als" wordt het document automatisch .dot opgeslagen en die krijg ik niet meer geopend. Wel worden de oude de opgeslagen documenten in wordpad geopend .Wat heb ik verkeerd gedaan?Ik kan wel documenten maken en versturen maar opslaan en weer openen is er niet bij Bedankt voor de goede tip Jansinus.Bedankt voor de tip Pasja,zal bestand Normal.dot verwijderen en zal ik melden of het gelukt is Hartelijke Groeten Jansinus.

Laatst bewerkt:
Laat de computer zoeken naar het bestand (Winword) Normal.dot en verwijder dit.
Start Word weer op en ik schat in dat het probleem is opgelost.

Wat je verkeerd gedaan hebt? Waarschijnlijk per ongeluk, maar je hebt bij 'opslaan als' het bestandstype sjabloon (*.dot) staan. Dat onthoudt Word totdat je het weer verandert in document (*.doc).

Al je als .dot opgeslagen brieven kun je vinden door bij het openen van documenten te zoeken naar bestandstype documentsjablonen (*.dot).
Sla deze weer op als Worddocument (*.doc) en je dag is weer goed.

Het bestand Normal.dot doet iets heel anders. Dat is geen documentsjabloon, maar een programmasjabloon. Hierin worden je standaardinstellingen opgeslagen, en bijzondere dingen die voor alle documenten moeten gelden.
Laat dit bestand in takt zolang als het kan, want je bent ook gelijk alle opmaakprofielen die je hebt aangemaakt, bijzondere settings, marges enzovoort enzovoort kwijt.

Groeten,

Wat je verkeerd gedaan hebt? Waarschijnlijk per ongeluk, maar je hebt bij 'opslaan als' het bestandstype sjabloon (*.dot) staan. Dat onthoudt Word totdat je het weer verandert in document (*.doc).

Al je als .dot opgeslagen brieven kun je vinden door bij het openen van documenten te zoeken naar bestandstype documentsjablonen (*.dot).
Sla deze weer op als Worddocument (*.doc) en je dag is weer goed.

Het bestand Normal.dot doet iets heel anders. Dat is geen documentsjabloon, maar een programmasjabloon. Hierin worden je standaardinstellingen opgeslagen, en bijzondere dingen die voor alle documenten moeten gelden.
Laat dit bestand in takt zolang als het kan, want je bent ook gelijk alle opmaakprofielen die je hebt aangemaakt, bijzondere settings, marges enzovoort enzovoort kwijt.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan