niet opgeslagen Word-document terugvinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Junge

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2004
Berichten
46
Het is me op de een of andere manier weer gelukt: groot artikel in Word 2007 klaar: weg! Vermoedelijk toch gewoon 'niet opgeslagen'....
Ik gebruik Vista. Je kunt met de zoekfunctie boven ' start' meestal veel terugvinden, maar dit niet. Niet op datum, niet op .doc, niet op de titel van het artikel. Toch staat het nog ergens op de harde schijf, maar ik vermoed niet 'geïndexeerd' of zoiets. Het is natuurlijk een domme fout, maar ik denk wel dat deze tienduizenden keer per jaar gemaakt wordt zo her en der. Daar moet toch een middel voor zijn?
Weet iemand raad? Bij voorbaat dank!
 
Heb je al gekeken bij Officeknop/Opties voor Word/Opslaan/Locatie van autoherstel bestanden?

Het staat meestal bij: C:\Users\xxxxxxxxx\AppData\Roaming\Microsoft\Word\
 
Heb je al gekeken bij Officeknop/Opties voor Word/Opslaan/Locatie van autoherstel bestanden?

Het staat meestal bij: C:\Users\xxxxxxxxx\AppData\Roaming\Microsoft\Word\

Helaas, daar staat het dus niet. Autoherstel werkt alleen wanneer 'de stekker er uit gaat'.
Indien iemand 'wil je de wijzigingen in dit bestand opslaan' met NEE beantwoord, werkt het niet, en eigenlijk is dat ook wel logisch.

Toch staat ook dan het hele artikel nog wel ergens op de harde schijf, maar hoe kom je er bij dat is de vraag.
De enige 'oplossing' voor dit probleem die ik tot nu toe gevonden heb is om zo veel mogelijk tijdens het schrijven op de 'safe'knop te drukken....
 
Wellicht staat er nog ergens een hidden file: ~$filename.doc
Heeft mij 1 keer geholpen maar het is zeldzaam als het lukt. Hoe ben je die file dan kwijt geraakt?
Heb je al gezocht op filenaam zonder extensie?

En ja, het is safe om op de save knop te drukken

Ron
 
Ik ben die file kwijtgeraakt doordat ik - zoekend naar de oplossing voor een problempje in mijn artikel - allerlei schermpjes had openstaan. Die sloot ik allemaal weer, maar ook het schermpje met 'wilt u de wijzingingen in document 1 opslaan". 'Nee' En alles dus weg, op het oorspronkelijke stukje document na. Heel dom natuurlijk, maar ik weet zeker dat dit soort blunders duizenden keren per jaar voorkomen met allerlei documenten, waarschijnlijk méér dan bij stroomuitval en dergelijke. Je zou toch zeggen dat men bij Windows zo langzamerhand wel een of andere tool voor herstel ontwikkeld zou hebben, maar tot op heden heb ik niets kunnen vinden. Inmiddels heb ik het artikel allang herschreven, maar ik blijf het vreemd vinden dat er geen noodoplossingen schijnen te bestaan.
In ieder geval bedankt voor uw reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan