• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Niet opslaan van verborgen pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

monty1a

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
202
Weer een vraag van mij,

Ik heb een programma waar ik mijn dagstaten bij hou voor die van mij en mijn maat
Dit kan varieren van 1 tot 3 klussen per dag

Mocht ik maar 1 klus hebben dan worden er 2 pagina verborgen enz.

Nu is het probleem met een PDF maken

Ik gebruik de volgende code:
PHP:
Sub OPSLAANPDF5()
If MsgBox("U gaat nu het bestand opslaan? " & vbCr & vbCr & "Wilt u doorgaan?", vbOKCancel + vbQuestion, "Opslaan") = vbCancel Then Exit Sub
Dim stPath As String
With Sheets("Start")
    stPath = "C:\Dagstaten\"
    stPath = stPath & "Dagstaten " & .Range("J11").Value & "\"
    With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        If Not .FolderExists(stPath) Then .CreateFolder stPath
    End With
    Sheets(Array("Start", "Ma", "Di", "Wo", "Do", "Vr", "T-Ma", "T-Di", "T-Wo", "T-Do", "T-Vr")). _
        Select
    Sheets("Start").Activate
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=stPath & Range("J11") & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
        IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
        True
        End With
    Sheets("Start").Select
    Range("M13").Select
End Sub

Nu is het probleem dat de verborgen pagina's als een blanco pagina worden opgeslagen.
Is hier een mogelijkheid voor dat die helemaal niet worden meegenomen?

Alvast bedankt

Monty
 
Zo worden de verborgen bladen niet meegenomen in de Pdf.
Code:
Sub OPSLAANPDF5()
Dim stPath As String
If MsgBox("U gaat nu het bestand opslaan? " & vbCr & vbCr & "Wilt u doorgaan?", vbOKCancel + vbQuestion, "Opslaan") = vbCancel Then Exit Sub


With Sheets("Start")
    stPath = "C:\Dagstaten\"
    stPath = stPath & "Dagstaten " & .Range("J11").Value & "\"
    With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        If Not .FolderExists(stPath) Then .CreateFolder stPath
    End With
   ThisWorkbook.ExportAsFixedFormat 0, stPath & Sheets("start").Range("J11") & ".pdf", , , , , , -1
   Application.Goto Sheets("Start").Range("M13")
End Sub
 
Helaas was dit niet wat ik zocht.
Ik bedoelde niet de tabbladen maar op een tabblad staan diverse pagina's waarvan er soms 1 of 2 worden verborgen. Deze worden dan als blanco afgedrukt.

Ik zal vanavond een bestandje erbij plaatsen, maar die is bijna 900kb dus ik weet niet of het gaat.

Alvast bedankt
 
900 kb zal niet gaan. Je kunt ws. wel een klein voorbeeldbestand maken. Als je hem dan opslaat als xlsb dan wordt ie nog kleiner ...
 
Lees je vorig schrijven nog eens door, dan lijkt de code precies te doen wat je daar omschrijft.
 
Hierbij het documentje om het wat duidelijker te maken, en omdat ik het misschien niet duidelijk omschreef.

Op het tabblad "MA" worden regels 5 t/m 84 afgedrukt! Mocht er maar voor 1 persoon ingevuld te worden (dus een 1 in J2) dan worden regels 45 t/m 84 verborgen. Als ik dus deze pagina en de overige dagen via de knop op het tabblad start wil opslaan als PDF print hij de verborgen regels af als een blanco pagina.

Ditzelfde geldt ook voor de tabladen T-Ma enz.

Het is de bedoeling dat het straks voor zo'n 6 a 7 man moet worden ingevuld, dus anders worden het heel wat blanco pagina's!

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is wat ik bedoel!

Mijn dank
 

Bijlagen

  • Dagstaten concept.xlsb
    204,8 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
In dit voorbeeldbestand heb ik de pagina-einden verschoven.
 

Bijlagen

  • Dagstaten concept 2.xlsb
    208,4 KB · Weergaven: 23
Hij geeft bij mij de fout op het volgende punt
.SaveAs tmp, 52
 
Ik neem aan dat je een map 'Temp' op de C-schijf hebt staan.
 
Laatst bewerkt:
Fout 1004 tijdens uitvoering:

Microsoft Excelkan geen toegang verkrijgen tot het bestand c:\temp\58A44000. Er zijn verschillende mogelijke oorzaken:

* De naam van het bestand of het pad bestaat niet
* Het bestand word gebruikt door een ander programma
* De werkmap die u probeert op te slaan heeft dezelfde naam als een we
 
Ik heb mijn vorig schrijven gewijzigd.
 
Het probleem is opgelost met een temp map aan te maken... maar hij laat nog steeds blanco pagina's in het PDF bestand zien ( ook al gebruik ik je voorbeeld bestand)
 
Verschuif de pagina-einden van:

tabblad 'Ma' van rij 44 naar 43.
tabblad 'T Ma' van rij 98 naar 97.
 
Dit is het bestand waar ik mee werkte, en hoop voor je dat het nu wel werkt.

Sub hsv() in module 6.
 

Bijlagen

  • Dagstaten concept 3.xlsb
    209,1 KB · Weergaven: 17
Dank je wel.

Ben erachter dat ik een afdrukbereik had ingesteld en dat heb ik verwijderd en nu doen ze het wel goed.

Thanx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan