Niet opstarten van Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Passive

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2003
Ik heb een duron 1200 met chaintech kt7 266 pro 2 moederboard en windows XP. Na een reset van de PC (toen deed hij het nog, maar MEN wilde niet wachten tot de SIMS was afgesloten) wilde hij niet meer opstarten.

Hij doorloopt de BIOS-opstart, maar stopt als de harde schijf wordt aangesproken. Na "verifying Pool DMI..." loopt hij vast. Ik kom dus windows niet meer in. de floppy en de cdrom-opstart doen het dus wel. (nou ja, floppy ziet mijn harde schijf niet:NTFS en de windows CD geeft alleen herstel, waarbij ik fixboot en fixmbr al heb geprobeerd)

Ik kan wel in het bios. daar zie ik niets vreemd. Ik zie wel een rood lampje branden op het moederbord, rechts boven in de kast, rechts naast de geheugen-slots.

Probeer eens in veilige modes (F8) op te starten en dan laatst werkend systeem of systeemherstel.

Dat rode ledje in je kast is het status ledje of je mobo wel goed werkt ,dat werkt nu niet goed dus want het groene ledje moet branden,Dus zal je mobo stuk zijn denk ik dan.

Laatst bewerkt:
Voor de eerste, ik kom niet eens windows meer in. Hij stopt op het moment van het opstarten van windows.

Het is allemaal gekomen na het gebruik van de reset-knop. Zou dan mijn mobo echt US zijn???
deze is krap 2 jaar oud. Het zou wel zuur zijn.
Enige info over het rode lampje is niet terug te vinden in het manual.

Ik had de PC net opnieuw geformateerd, aangezien hij de bootschap "NTLDR missing, boot again" gaf. Hier begon het dus mee. Zou dit er ook nog mee te maken kunnen hebben??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan