Niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freak girl

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
hey hey,
kheb een vraagje....
ik kan mijn computer niet meer opstarten, kweet niet of dit bij het moederbord onderdeel hoort maar ik plaats hem maar hier.

probleem:
mijn probleem is, dat wanneer ik de computer wil opstarten ik op het begin beeld blijf hangen (zwart beeld met rode letters compaq en eronder (F10 setup en F12 ....). wanneer ik dan een tijdje wacht verschijnt er ineens de volgende tekst: "Non-system disk or error replace and strike any key when ready":shocked: .
dus ik probeerde met een opstart cd-rom opnieuw windows xp proffesional erop te zetten. alles deed het maar toen ik de optie:"R" koos, dat is om opnieuw windows erop te zetten, kreeg ik de volgende tekst te zien: "setup kan geen vaste schijf sattions in uw computer vinden."
nadat ik dat had gelezen heb ik me computer opengemaakt en gekeken of alles goed zat aangesloten, heb een anders harde schijf er geprobeerd in te doen, maar die pakte hij ook niet. ik heb alles draadjes gecheckt maar kon niets vinden, en nu weet ik niet wat ik nog verder kan doen of waar het probleem in zit. kan iemand me helpen?:)

haha

uhm sorrie maar wat is een sata schijf en hoe laat ik de schijf zoeken in de bios? me computer kan niets doen namelijk. En wat bedoel je met de ide settings?
(sorrie ik kom nu wel een beetje dom over :confused: )

maar bedankt in ieder geval!:D

vergeten

wat ik trouwens nog was vergeten, is dat mijn harde schijf ineens 34 piepjes laat horen bij het opstarten en dat heeft het nooit eerder gedaan.....het is net alsof me computer me hadre schijf niet te pakken kan krijgen...maja zou je ook nog antwoord kunnen geven op de vaag die ik in me voirge berichtje stelde:D dankejwel:thumb:

Freak girl

Je ben lekker bezig, je ander multiposts daar heb ik twee van kunnen sluiten, zoal je weet is het niet toegestaan om meerdere vragen te openen over hetzelfde onderwerp.
Ik zal de moderator van deze sectie dan ook vragen om deze vraag te sluiten en hier verder te gaan.
Die vraag lijkt tenminste in de juiste sectie te staan.

**Edit**
Die staat inmiddels op slot zie ik, dan blijft deze sectie over dus.

Laatst bewerkt:
Ga eerst eens met F10 in de bios, en zoek naar instellingen voor die harde schijven.

Een SATA schijf heeft een, meestal rode, platte smalle kabel, die voor een IDE, een brede platte.

Uitleg.

hey hey,
thnx voor de info....
maar ik had al uitgbreid gekeken naar al die kabels, maar jij zei dat ik moest kijken of de settings van de ide kabel wel op de auto staan maar hoe doe ik dat dan?
:o

en als ik op de computer naar F10 ga kan ik niets veranderen omdat ik niet het goede wachtwoord heb ofzoiets waardoor ik toch niets kan veranderen. Dus ik kan niet de instellingen voor de harde schijf veranderen. en hoe kan ik die dan alleen bekijken eigenlijk? en hoe weet ik wat er fout is dan?

is het geen mogelijkheid voor je om te testen met een andere schijf? Dan weet je zeker dat de harde schijf niet kapot is. Maar goed dat moet je misschien als laatste doen. Heb je recent iets gedaan met de hardware? kast open gemaakt of iets derglijks?

Advies, breng hem weg naar een pc boer, of laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft, anders wordt dit een neverending story.

hmm

kijk, ik heb al geprobeerd om een andere schijf erin te doen. en ik heb best verstand van computers en de inhoud alleen weet ik niet al die namen ervoor. ik heb al is vaker de kast open gedaan en schoongemaakt. ik denk opzich dat ik het best zou kunnne maken als ik wist wat ik moest doen en als ik wist wat de fout in mijn computer is.

iemand anders nog goede tips:"hoe ik bijvoorbeeld kan kijken of me kabels wel goed zijn?"
want me harde schijf word maar niet gevonden op de computer.

toen deed hij ook niets, je hoorde toen geen piepjes, misschien deed die schijf het niet omdat er windows 98 opstond. maar het leek alsof hij hem niet pakte...........

Pc start niet op!!

Hoi iedereen,
ik zit met een groot probleem (voor mij is ie groot dan )
ik heb al een paar keer geprobeerd te vragen maar niets lukt. Ik heb dit probleem al een half jaar.
Een half jaar geleden had ik iets geinstaleerd wat waarschijnlijk niet helemaal goed ging..(een spel ofzoiets) en mij computer liep vast, hij kon nog net melden dat er iets fout was gegaan, een instalatiefout ofzoiets. dus ik drukte mij computer uit (dat was het enigste wat ik kon doen) en toen kreeg ik hem tot op de dag van vandaag niet meer aan. heb al met herstel cd geprobeerd, stekkertjes uit het moederbord getrokken en er opnieuw ingedaan maar niets helpt .
kan iemand mij alsjeblieft helpen!!

oh trouwens toen ik zonet weer wat probeerde ik starte de computer zonder het geheugen: toen viel het beeldscherm uit na twintig seconden. en nu blijft ie uitvallen na 10 of 20 sec.

ik kan wel mij computer opstarten maar hij komt niet verder dan het beeld met COMPAQ en eronder staat dan F10 setup en F12 ook iets. en ik kan niets veranderen in het scherm van de setup omdat ik het wachtwoord niet heb

please kan iemand helpen???

trouwens

ik heb net weer wat dingen geprobeerd en ben wat meer te weten gekomen.
ik kreeg de melding dat ik moest kijken of de 'onboard battery"goed functioneerd.
ook rkeeg ik de volgende melding: "the system time is invalid. this may be a result of a loss in battery power. set the correct time and date using your operating system. if this message persists you may need to replace the onboard battery." en toen stond eronder
F1= Boot, dus ik heb dat gedrukt en toen kreeg ik non-system disk or disk error replace and strike any key when ready.

ik heb trouwens een geel knopje op me moederbord perongeluk ingedrukt: CMOS ofzoiets, toen leek er leven in te komen maar niet voor lang er werd iets verteld over me geheugen en die heb ik even goed gedaan meer niet.

kan iemand helpen???:confused:

hoi
ik heb de batterij erin en eruit gehaald maar dat werkte niet.
ik weet niet wat ik nu moet doen, waaar kan het probleem aan liggen.
ik hoor ook een soort geklik (geen geluidjes maar meer geklik alsof iets ergens tegen aan gaan). ik heb de ventilator al nagekeken en eruit gehaald en niets hielp.
zou iemand kunnen zeggen waar het probleem aan ligt. en trouwens de ene keer doet me beeld scherm het wel en wanneer ik iets nieuws in het moederboard heb zitten doet ie het weer niet. dan moet ik dat er weer uit halen.
kan iemand helpen?:confused: :confused:

hallo,

ik heb al geprobeerd om met verscheidene schijven te kijken of hij het
dan wel doet, maar dit was niet het geval.

ik hoor ook een soort geklik (geen geluidjes maar meer geklik alsof iets ergens tegen aan gaan
Gebeurt dit bij alle schijven die je geprobeerd hebt dan?

ja,

toen mijn computer het nog deed hoorde ik nooit wat (soms allee iets met me cd-rom) maar meer niet. nu lijkt het geluid uit me ventilator te komen (of is dat me processor in ieder geval dat ding wat in zo een ijzeren hokje zit met daarin ook een ventilator= processor volgens mij:confused: ).

maar nu hoor ik het wel sinds me computer dus als het ware uitviel:(

Draait die ventilator nog wel goed, als dat niet geval is,is deze misschien aan vervanging toe.
Voor de rest kan het van alles zijn, ik zou gewoon Lange Pier zijn advies opvolgen.
Even bij een reparateur langs gaan.
Mocht het een moederbord kwestie zijn dan zou die het toch moeten vervangen.
Van hieruit kunnen wij toch niet zien of je moederbord stuk is of processor en in beide keren moet je bij de reparateur langs. :confused:
Het is in ieder geval niet iets wat je zo even vervangt ben ik bang.

hey hallo,

ik ga dan wel even langs de reperatuur!!

hartelijk bedankt voor de moeite:thumb:

misschien ga ik wel een nieuwe kopen...

wat is trouwens een goed soort moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan