Niet optimale prestaties uit hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yuri4

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2012
Hallo,

Ik heb voor een vriend een budget gaming pc/schoolpc samengesteld. Deze heeft een i3 4130, MSI gtx 760, MSI b85m p33 mobo. Mijn eigen pc heeft een i7 3770, Asus HD7850 en MSI z77a g43 mobo. Beide hebben dezelfde harde schijf en geheugen (8gb@1600mhz). Ik heb ook nog een SSD in mijn pc. Na het installeren van de pc van mijn vriend heeft hij an pc met minecraft getest (was op dat moment even snel te installeren). Echter viel mij op dat hij 200-300 fps kreeg. Ik krijg op precies dezelfde settings maar 100-200 fps. Hij heeft een net iets betere GPU, maar daar kan het niet aan liggen aangezien mc een CPU intensieve game is. Op internet zag ik dat andere met een gelijkeaardige pc aan die van mij 500-600 fps krijgen. Waar kan dit aan liggen? Ik maak gebruik van de laatste beta drivers voor mijn GPU. Verder zijn mijn bios en overige drivers ook up to date. Graag hulp aangezien ik hierdoor het gevoel heb dat ik de hardware van mijn pc niet optimaal benut.

Yuri

Niet dat je er veel aan hebt om meer frames te hebben (boven de 100fps ga je het verschil toch niet zien), moet het natuurlijk niet kunnen.

Mijn allereerste advies: pak de meest recente niet beta drivers voor je kaart en probeer het dan nog eens.

Draai anders eens een benchmark om te vergelijken of je wel normale prestaties hebt (denk aan 3Dmark ofzo)

Oké zal ik doen, beta is alleen van GPU en maakt geen verschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan