niet samen internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even voor de goede orde. Eerder zei ik al iets over je internetverbinding. Mij eigen citaat hieronder:

Sorry, dan weet ik hierop ook niet zo gauw een antwoord te geven voor je probleem, aangezien je wel internet verbinding hebt.

De instellingen van je internetverbinding moet wel haast goed zijn. Verder gaf je eerder ook al aan dat de signaalsterkte van beide kaarten goed zijn.

Zou je dan meer informatie over die pc waarop Win'98 draait willen veschaffen?

Is die pc ook virusvrij?

Dennis.

de pc met windows 98 is helemaal virusvrij, daar hebben jullie mij ook al zo geweldig mee geholpen. t gekke is dat er nu dus al een uur op beide pc's wordt gewerkt, en de verbinding nog niet één keer verbroken is. ik snap er dus helemaal niets meer van

Geplaatst door astrid heijnen
ik zit nu idd in de router
Das knap van je!
Verander dat password zo spoedig mogelijk! Een ieder loert op een draadloos net werk. Nu je toch in je router terecht gekomen bent, moet je de MAC's van beide (draadloze)netwerkkaarten invoeren, zodat anderen niet in je netwerk kunnen binnensluipen.

Maar dit alles even terzijde. Lees mijn bovenstaand bericht even, en a.u.b. je respons.

Dennis.

t gekke is dat er nu dus al een uur op beide pc's wordt gewerkt, en de verbinding nog niet één keer verbroken is. ik snap er dus helemaal niets meer van
Dit bewijst te meer dat het niet aan de instellingen gelegen kan hebben. DHCP is één v.d. belangrijke zaken, maar die staat bij jou ook goed. Dan is om in de router te gaan begeven, alleen maar voor de MAC's van belang.

Dennis.

en nu maar hopen dat het zo blijft. jullie allemaal bedankt voor de hulp.
groetjes Astrid

mijn antwoord staat al boven jouw antwoord :-)
Mijn bril is een beetje wazig. ;)

Dennis.

ps. Maar is dat dan ook alles v.w.b. de informatie van je "oude" pc.

Ja, het heeft namelijk met "oorzaak en gevolg" te maken. Ik betwijfel of het wegvallen van de internetverbinding van die bewuste pc tot het verleden zal gaan behoren(wat ik natuurlijk van harte hoop).

Empirisch gezien, is het nu een kwestie van afwachten.

Al met al hoop ik, dat het probleem(hoe vreemd het ook klinkt) zich niet meer gaat voordoen.

Dennis.

ps. Was van plan om te gaan vertrekken, maar zag je vraag ineens opdoemen. Ik bedoel je pc configuratie.

het is weer zover

na een tijdje viel de draadloze verbinding dus weer de hele tijd uit. pc met win98 is naar de winkel geweest, hier hebben ze alles eraf gehaald en daarna win98 opnieuw erop gezet. nu zou het probleem dus verholpen zijn volgens hun. vandaag pc gehaald, maar niets hoor, verbinding van pc met win98 valt uit, die met xp blijft gewoon goed. nu heb ik even gekeken maar bij de pc met win98 staat geen standaardgateway ingevuld. kan het daar aan liggen?

Re: het is weer zover

nu heb ik even gekeken maar bij de pc met win98 staat geen standaardgateway ingevuld. kan het daar aan liggen?
Zeker weten.
Bij de standaardgateway moet het ip van je router staan, net zoals bij de xp-pc. Je moet die pc met Win'98 zodanig instellen, dat een IP automatisch wordt verkregen. Doe dit bij de instellingen van je netwerkkaart.

Dennis.

:-(

voor jou heel duidelijk maar voor mij helaas niet dus. ik word er een beetje wanhopig van

Voor mij zal het ook niet zo makkelijk gaan, draai namelijk op dit moment geen Win'98. Probeer eens even zo.

1) Dubbelklik op Deze computer
2) Dubbelklik op Externe toegang
3) Rechtsklik op de bestaande verbinding en kies eigenschappen.
4) Klik op het tabblad servertypen, en selecteer:
"Softwarecompressie inschakelen"
"TCP/IP"
5) Klik op de knop "TCP/IP Instellingen", en selecteer:
"Door server toegewezen IP-adres"
"Door server toegewezen naamserveradres"
"IP-headercompressie gebruiken"
"Standaardgateway op het externe netwerk gebruiken"

Dennis.

Vergat je te vermelden, dat na het uitvoeren van bovenstaande stappen je je pc moet herstarten. Je weet inmiddels wat ipconfig /all(of start/uitvoeren/typ: wincnfg/klik op OK) inhoudt, daarmee kun je namelijk zien of (o.a) het ip van je standaardgateway nu goed is.

Dennis.

re

er is nu maar 1 pc in gebruik nl. die met xp erop en die werkt perpect met de draadloze verbinding. de problemen ontstaan pas als de pc's alletwee tegelijk gebruikt worden. soms gaat het vrij lang goed en dan valt op de pc met 98 de verbinding weer uit. volgens de pcwinkel te wijten aan het feit dat de oude pc te traag is. waarom ze dan wel zo'n draadloze verbinding aanraden en zelfs ook nog thuis komen aansluiten is mij een groot raadsel.
ik blijf jullie op de hoogte houden
bedankt in ieder geval voor jullie uitstekende en duidelijke uitleg :thumb:

Noodkreet:

Kon ik maar weten, wat je pc configuratie is. Voorbeeld, wat is de snelheid(Mhz) van je pc, interngeheugen......etc......

Dennis.

re

als jij me kunt uitleggen hoe ik daar achter kom, dan wil ik dat natuurlijk gaan uitzoeken! wat ik wel weet is dat op de oude pc niets meer staat dan alleen windows98 en msn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan