niet samen internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rechsklik Deze computer en klik op Eigenschappen.
Als het goed is, is het tabblad Algemeen al geselecteerd.

Kijk naar de gegevens onder de kop "Computer".
Daar is de Mhz en interngeheugen af te lezen.

Nogmaals, ik draai op dit moment XP. Hoop, dat bij Win'98 qua instellingen idem ditto is.

Dennis.

Geplaatst door astrid heijnen
mhz kan ik niet vinden en verder staat er 192 MB ram
Met 192 MB ram kun je heel makkelijk XP op je "oude" pc draaien. Zelf heb ik 64 MB ram(een derde van jou) en draait XP bij mij als een trein!
Je kunt eventueel overstappen naar XP, want het interne geheugen is ruimschoots voldoende. Je hoeft dit natuurlijk niet te doen. Win'98 met draadloss netwerk moet zeker goed functioneren met dat interne geheugen.

Nu is de MHz zo belangrijk. Weet je of het een P1 (Pentium 1) is of een P2?

Dennis.

PS. Als het een P1 is, dan moet XP op die oude pc ook goed kunnen draaien, laatstaan P2.

dit is wat er precies staat :
genuinelntel
pentium(r)II processor
192,0 MB RAM
Ik ben jaloers op jouw pc. Had ik die maar.

Je kunt toch op XP overstappen? Niets voor niets is XP een opvolger van Win'98. XP is goed voor netwerken.

Maar, met Win'98 moet het ook lukken. Het ligt toch aan de instellingen van je netwerkkaart en je router mijns inziens.

Met zo'n configuratie kune je meer dan alleen maar het os Win'98 zelf en Msn op je pc installeren.

Dennis.

dus jouw advies is om over te stappen op xp? maar dan neem ik aan dat er een andere netwerkkaart in moet?

dus jouw advies is om over te stappen op xp?
Ja, om de reden dat XP geavanceerder is dan Win'98. De keus is natuurlijk aan jou.
maar dan neem ik aan dat er een andere netwerkkaart in moet?
Hoezo? Dat is helemaal niet nodig, die laat je gewoon erin staan. Het enige is dat je een nieuw OS(XP dus) moet installeren en zet XP de rest alles goed.

Dennis.

dus voor alle duidelijkheid: met de cd van xp die ik bij de nieuwe pc heb gekregen, kan ik xp op de oude pc installeren. en de netwerkkaart die in de pc met 98 zit en ik er speciaal bij moest kopen omdat het win98 is die kan ik gewoon laten zitten en er hoeft geen nieuwe te komen?

De antwoorden die ik nu geef zijn niet bepaald positief.
met de cd van xp die ik bij de nieuwe pc heb gekregen, kan ik xp op de oude pc installeren
Ik was er vanuit gegaan dat voor de oude pc ook een aparte/andere xp-cd bestaat. Je kunt het proberen, maar in feite kan per XP-cd op één pc worden geïnstalleerd. Ik hoop, dat ik je niet teleurgesteld heb. Tenzij je over een xp-cd beschikt dat installatie op die oude pc wel lukt.
en de netwerkkaart die in de pc met 98 zit en ik er speciaal bij moest kopen omdat het win98 is die kan ik gewoon laten zitten en er hoeft geen nieuwe te komen?
XP zal die netwerkkaart wel herkennen.

Je kunt het altijd proberen. Ik hoop natuurlijk dat je ook over de Winn'98-cd beschikt, je kunt dan altijd nog terug naar Win'98.

Dennis.

ja de win98 cd heb ik ook dus dat is geen probleem :-) maar met dit verhaaltje ga ik naar de betreffende pcwinkel en mogen zij dit mooi in orde maken! een beetje service is toch niet teveel verlangd dacht ik.
hartelijk bedankt voor alle adviezen en goede raad

ja de win98 cd heb ik ook dus dat is geen probleem :-) maar met dit verhaaltje ga ik naar de betreffende pcwinkel en mogen zij dit mooi in orde maken! een beetje service is toch niet teveel verlangd dacht ik.
Zal ik doen als ik jou was.

Voor de goede orde: Ik heb een PII met als kloksnelheid 231 MHz en 64MB ram en daarmee draai ik veel applicaties, zelfs een server! Opslagcapacitiet van 4GB is meer dan voldoende. Ik laat me niet van de wijs brengen, als men tegen mij zou zeggen dat mijn pc-configuratie een al lang achterhaalde pc is.

En over die speciale netwerkkaart voor Win'98: Tegenwoordige netwerkkaarten zijn toch wel zeker voor Win'98 en hogere OSén bedoeld? Ik ga er dus vanuit dat die netwerkkaart ook door XP wordt ondersteund.

Dennis.

P.S. Ik typ slecht. Heb zojuist "wordt ondersteunt" veranderd in "wordt ondersteund"

Laatst bewerkt:
Het probleem is nog steeds niet opgelost, maar bedankt voor je dankwoord, astrid. Ik heb ook niet de pretentie alles te weten hoor. Hopelijk behoort het probleem spoedig tot het verleden.

Dennis.

Ben nu even weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan