Niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb net getelefooneerd met een IT medewerker die ik ken, en om zijn mening gevraagd, hij zei dat het mogelijk mijn voeding zou kunnen zijn of mijn harde schijf, aangezien als ik er alleen maar de stroom eropzet en al begint te zoemen als een kat.
ook zei hij dat ik alles eruit moest halen en vanaf begin opnieuw moet opbouwen. dus dat ga ik morgen maar doen, ben ik nog even bezig =p

Ik heb al een vaka verwisseld met een nieuwere die ik had liggen, maar dat haalde alsnog niks uit.
ik heb gewoon geen beeld omdat ik als ik op de startknop druk geen reactie krijg

Ik moet nu helaas naar mijn werk.
Nogmaals bedankt
Ruben

edit:
Manual?:p
volgens mij hebben de vissen die opgegeten, ik heb geen flauw idee waar die is

Laatst bewerkt:
Wat is de bios eigenlijk? =p

BIOS = Basic input output system.
Simpel uitgelegd: een soort chip in je moederbord die bepaald wat je computer moet vlak nadat ie is opgezet, onder andere: waar hij een besturingssysteem moet vinden enzoverder...

voor je je pc opengooit is het misschien beter eerst even je moederbord te ontladen;-)

Was je pc al oud? Voedingen kunnen verslijten en als je dat niet meteen merkt is dat een spijtige zaak:s
Jammer dat je een voeding altijd volledig moet vervangen.

BIOS = Basic input output system.
Simpel uitgelegd: een soort chip in je moederbord die bepaald wat je computer moet vlak nadat ie is opgezet, onder andere: waar hij een besturingssysteem moet vinden enzoverder...

voor je je pc opengooit is het misschien beter eerst even je moederbord te ontladen;-)

Was je pc al oud? Voedingen kunnen verslijten en als je dat niet meteen merkt is dat een spijtige zaak:s
Jammer dat je een voeding altijd volledig moet vervangen.

Ik haal altijd de stroom van me 'puter af als ik hem open.
de pc was ongeveer 5-6 jaar oud.

Ik heb van mijn werkgever het idee gekregen dat het misschein helemaal niet aan de computer licht maar aan de stroomvoorziening ernaartoe (aangezien deze 3 maal word gesplitst, dus 2 dingen om uit te proberen morgenochtend, stroom en dan uit elkaar halen en terugpuzzelen =p

Ik haal altijd de stroom van me 'puter af als ik hem open.
de pc was ongeveer 5-6 jaar oud.

Ik heb van mijn werkgever het idee gekregen dat het misschein helemaal niet aan de computer licht maar aan de stroomvoorziening ernaartoe (aangezien deze 3 maal word gesplitst, dus 2 dingen om uit te proberen morgenochtend, stroom en dan uit elkaar halen en terugpuzzelen =p

Moederbord ontladen doe je door, nadat je de stroomkabel van je pc hebt uitgetrokken, de aan/uitknop van je pc een minuut ingedrukt te houden.

Voedingen kunnen wel versleten zijn na 6 jaar.
Stroom is ook goed mogelijk.

Ik heb alle draden van mijn voeding losgemaakt, en als ik er dan stroom op zet doet hij niks, hij begint wel weer rare geluiden te maken als ik de grootste connector weer op het moederbord vastzet (geluiden zoals eerst)

Het probleem is opgelost nu, bleek mijn voeding te zijn, ik heb een ouder voeding in mijn pc gestopt en nu werkt ie weer als een zonnetje!

Heel erg bedankt voor de hulp, heeft me zeker de juiste kant op gestuurt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan