niet te formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

misty

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Navond allemaal

Ik zit met het volgende probleem.Heb hier een comp staan waarvan C geformateerd moet worden omdat ie door virussen en andere zooi is aangetast.

Er staat xp pro op en tot daar gaat het goed.Als ie is opgestart en je wil willekeurig programma openen kan dat niet omdat hij dan een .exe mist.Heb op c gekeken en zag bij windows een heleboel bestanden in blauw afgedrukt.Of dat er wat mee te maken heeft weet ik niet.Ben er wel achter gekomen dat de c schijf NTSF is.Het is een oud beestje maar kan geen systeeminfo krijgen.Als je em opstart laad ie nog het geheugen linksboven en zie ook nog staan Professional Workstation 6000 09-24-98.Ook staat er Adaptec AHA 2940 ultra/ultra WSCSI Bios v1.34.3. Hij start niet op vanaf de rom en heb het bios bekeken maar weet bij god niet of je da wel verzetten kan.Denk het vanniet. Kan ik wel met een opstartdiskette van 98 formateren en er dan win 98 opzetten of gaat dat niet ivm ntsf?
Of misschien de C partitie verwijderen en daarna weer terug zetten?Wel met uitleg graag als da kan. Het enige wat nog loopt is via een omweg door op start -zoeken -internetopties op internet te komen.

Nou tis een heel verhaal en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,tis voor mij een uitdaging om hem weer aan de praat te krijgen. :)

Formatteren via een bootdisk gaat niet als het NTFS is :(

Wat je wel kunt doen is van een bootdisk starten en dan via FDISK de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken.

Hou er rekening mee dat, aangezien het de hoofdpartitie (primary) betreft, je ook alle andere partities moet verwijderen.

(tenzij je Partitionmagic of een soortgelijk prog gebruikt)

Op starten met win98 diskette Partitie verwijderen met fdisk als dit niet wil met xfdisk en dan nieuwe partitie aanmaken.

NTFS partitie kun je aanmaken vanaf windowsxp cdrom

zie bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo

Heb het advies van vanschagen deprobeerd maar das niet gelukt. Blijf met het oude zitten. Ga nu maar eens proberen om partitie te verwijderen, zoja allemaal, maar kan ik daarna wel weer nieuwe aanmaken?
Via de rom van XP lukt het niet zover kom ik niet.

Gr's misty :confused:

Eerst de oude partitie verwijderen en bijlage wat boven is beschreven goed opvolgen

Hoi sjj

Bedankt voor je tip. Gaak nu proberen. Schijf is volgens mij opgedeeld in c-d g-f. Dus als ik alle partities verwijder heb ik weer 1 harde schijf. Tis maar goed dat ik hier een comp extra heb om contact te houden. :D

Ben begonnen en nu krijg ik een knipperend bericht onderaan als volgt:

berichtfout 6
zie de header van fdiskc.msg voor foutdefenities.

Waar kan ik die header vandaan halen?

Bvd Misty

foutmelding 6 krijg je als in één computer 2 primaire partities zijn. Als die op twee verschillende schijven zitten kan dat geen kwaad, maar je krijgt de foutmelding toch. Niks van aantrekken en gewoon verder doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan