Niet te formatteren laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mini-rulez

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Berichten
60
Haai,

Sinds kort bezit ik een nieuwe pc en vond het tijd om meteen mijn laptop (HP Omnibook 6000, PIII 644, 384mb, XP pro 2002) schoon te maken van binnen. Samen met een collega (hij heeft er wél verstand van) ben ik 3 avonddiensten bezig geweest en het resultaat is nihil. Het formatteren van de D schijf (ongeveer 5 gb en een deel van de C schijf, 15 GB, dus samen één schijf van 20GB) ging perfect. Alleen de C schijf is niet te formatteren. Vanaf een cd is XP niet te installeren, één en al foutmelding. Een discette werkt niet, want de Boot volgorde is niet te veranderen, hij blijft via de harde schijf opstarten. Als ik ga naar 'deze computer' dan met rechts druk op de 'C schijf' en klik op formatteren krijg ik de volgende foutmelding:

"Deze schijf kan niet worden geformatteerd. Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's die deze schijf gebruiken af en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergegeven. Probeer vervolgens de schijf opnieuw te formatteren."

Overigens zijn ALLE programma's van de schijven weg en stáát er niets meer open. Wat kan dit zijn en belangrijker, hoe kan ik de harde schijf C nu formatteren?

Alvast dank,
Dennis :8-0:
 
Welke foutmeldingen krijg je dan als je XP probeert te installeren en waarom kun je de bootsequence niet wijzigen? En vanuit Windows kun je niet de schijf formatteren waar windows zelf op staan.
 
Waarom ik de boot sequence niet kan veranderen weet ik niet. Ik kan hem wel 'aanpassen' in het bios, maar hij blijft via de harde schijf opstarten, of via de XP cd. In elk geval niet via een floppy.

De foutmelding die ik krijg als ik XP opnieuw wil installeren is deze:

"Setup kan bestand IMS.CAT niet kopiëren"

"Controleer of de diskette of cd rom met de naam 'onbekend' zich in het hieronder geselecteerde station bevind, of geef de lokatie op waar het bestand kan worden gevonden."

Ik kan dan aanvinken om de bestanden te kopiëren van:

"E:\1386"

Vervolgens blijft deze zelfde melding komen.

Dennis
 
Dat is dan zeker geen legale versie van Windows? Of is de cd beschadigd?
 
Klopt, die cd is niet legaal, maar ik wel een legale en dat werkt ook niet.....
 
Bij de legale cd krijg je dus dezelfde foutmelding?
 
Klopt. Wat voor XP cd ik ook gebruik. Allemaal hetzelfde probleem. Mijn collega had de indruk dat de laptop afkomstig was van een netwerk en dat het daarom niet lukt.

Misschien toch maar een nieuwe harde schijf kopen....?
 
Heb je toentertijd bij je laptop niet een recovery cd gekregen.
Zo ja deze erin stoppen en opnieuw opstarten.
 
Nee, als dat zo is dan deed ik dat wel. Ik heb hem via via van iemand over genomen. werkt perfect, alleen wilde ik hem eens een keer goed opschonen....
 
Probeer eens om de hele schijf te partitioneren met fdisk, want hp heeft een gedeelte ven de harddisk gebruikt als image deze moet je verwijderen.
Als dit nog problemen geeft probeer dan xfdisk.
Is hier onder te downloaden moet lukken is mij altijd nog gelukt.

http://www.computertips.info/

voor het installeren eerst fdisk/mbr want xp heeft de neiging om bestanden in je master boot reccord te laten staan wat een nieuwe installatie kan beinvloeden dus dan krijg je fout meldingen
 

Bijlagen

  • fdisk 2.doc
    37 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan