Niet te geloven 18 verouderde drivers gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Gen Digitaal zegt dat er 18 verouderde drivers op mijn vrijwel nieuwe en dure W11-pro PC staan. Ze zijn verouderd, kwetsbaar of ontbreken. Zijn zij gek geworden of ben ik door MS en de leverancier besodemietert door mij oude rotzooi aan te smeren?

Ik dacht altijd dat drivers automatisch door MS Windows Updates geüpdatet werden.
Het is toch verschrikkelijk dat deze bak ellende weer over je wordt uitgestort. Kun je dan nooit eens rustig werken op je PC? Lees eens wat op die screenshot staat!
Drivers.jpg

Zolang de betreffende apparaten goed werken kan je dat gewoon negeren.
Doe ik ook en nog nooit een probleem mee gehad.

Er is je geen oude rotzooi aangesmeerd, er is je een werkend systeem geleverd.

Wat maak je je toch weer onterecht kwaad & nodeloos zorgen, bijna elke driver-updater komt met dit soort resultaten. Ze moeten de handel verkopen ton slotte. Het is hier al vaak gezegd, alleen updaten als je daadwerkelijk een probleem hebt.

Het is net als met de door dat soort programma's veel gebruikte kreet "register fouten".
Pure bangmakerij om je aan te zetten toch vooral hun software te kopen.

Laatst bewerkt:
Helemaal eens met @krullenbol en @ed.
Voor het HM magazine eens verschikkende apps getest. Je wil niet weten hoeveel rotzooi er tevoorschijn kwam. Nergens aan beginnen wat dat soort apps betreft.

Vergeet niet dat wanneer je een nieuwe computer koopt, deze bij thuiskomst al verouderd is.
Zo werkt het nu eenmaal.
En mijn voorgangers hebben ook gelijk.....als iets goed werkt, pruts er dan niet verder aan, tenzij het een veiligheidsupdate betreft.

Enne, je maakt je altijd maar boos terwijl dit 9 van de 10 keer echt onterecht is. Zet gewoon een vraag neer en kijk welke antwoorden je krijgt. Een dure en nieuwe hoeft niet in het zwart gezet te worden, wij weten ook wel dat sommige computers nu eenmaal duur zijn. Maar dat is geheel aan jezelf, daar kunnen wij niets mee. Ik koop nooit dure computers, dus ja. Het is niet relevant.

Het is een onderdeel van het programma. Zal eens kijken of ik dat kan uitschakelen.
edit:
Niet gevonden. Op internet staat een artikel over deze zaak maar geen oplossing.
Feedback verzonden maar wie leest dat tegenwoordig nog?

Laatst bewerkt:
Omdat ik dit soort programma's nutteloos vind en onjuist hun werk doen en dan vaak rotte appels installeren dan de juiste, raad ik het ten allertijde ten zeerste af dit soort programma's te gebruiken. Doen meestal meer kwaads dan goeds.
Mijn motto, werkt het goed, niks aan doen. Werkt het een en ander wat minder, gebruik dan ook geen driverupdates van windows zelf maar van de fabrikant van het hardware onderdeel. Doe dat dan handmatig, dan ben je er het beste mee van af. Ook bij nieuwere hardware komt het vaker voor dat driverupdates ietwat achterblijven. Nogmaals. Mijn devies, zoek indien nodig de juiste drivers handmatig op aan de hand van de hardware fabrikant.

Ik update enkel mijn drivers als het nodig is, en als ze daar zelf om roepen met notificaties. Ik ga echt niet omdat een of ander all-in-one programma dat wilt, alles updaten.

Verder ben ik eens met Krullebol: Maak je eens wat minder druk. Tel tot 10, kijk of je klacht topicwaardig is, en zie dan verder.

Het is geen klacht maar een verbeterpunt. Ik maak me niet druk alleen is het lastig werken en kost veel onnodige tijd. Tot 10 tellen heb ik geen tijd voor.

Kijk, dit gebeuren is een onderdeel van het programma van Gen Digitaal. Ik noem bewust geen softwarenaam, want dan krijgen we 'dat' gezeik weer. Het is 'betaalde' software ook dat doet niets ter zake.

Het programma scant 1. op virussen en dat duurt 2 minuten dan 2. Netwerk controle 1 minuut en dan 3. prestatiecontrole 2-3 minuten en dat komt dan met die onzin over drivers en voorheen met bestanden die de pc (zogenaamd) vertragen. Dit laatste onderdeel (prestatie) kun je stoppen maar dan ben je ook nog veel tijd kwijt tot het überhaupt stopt. Dat laatste onderdeel (prestatie) moet geschrapt worden, waar bemoeien ze zich mee. Maar dit is dus het verdienmodel!

Maar goed op internet kan ik het niet vinden en ik heb feedback verzonden maar dit is natuurlijk het extra verdienmodel van Gen Digitaal.

Laatst bewerkt:
Bericht uit 2023:
Gen Digital, het moederbedrijf van antivirusbedrijven als Norton, Avast, Avira en AVG, is aangevallen door hackers. De Russische hackersgroep Clop eist de verantwoordelijkheid voor de cyberaanval op en zegt gegevens van medewerkers te hebben gestolen. Een woordvoerder van Gen Digital zegt dat de aanvallers geen belangrijke IT-systemen hebben geïnfiltreerd.

lees ook https://itdaily.be/nieuws/beveiliging/duizenden-gebruikersaccounts-gehackt-bij-norton-lifelock/

Dus ja, Mag ik vragen waarom je dit gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan