Niet te verwijderen file

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert01

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Hoe kan ik een bestandje van 0 byte uit een map verwijderen. Als ik het probeer lukt het steeds niet en krijg ik de melding "De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist of kan de naam van het bestand niet wijzigen. Of kan geen gegevens van bronbestand of op de bronschijf lezen.".Ook in de DOS-mode is me dit niet gelukt. In de DOS-mode wordt de filename met een lachebekje-symbool aangeduid.
Wie helpt me van deze file af?
Al vast bedankt

Via veilige modes ook niet?

Anders met Killbox

Laatst bewerkt:

Hartelijk dank voor je antwoord.
Helaas werken de beide voorstellen niet.
Met de Veilige modus lukte het niet en bij de Killbox kreeg ik het antwoord "File doesn't seen to exist''.
Ik ben bang dat wat ik ook zou ondernemen, de file niet gezien wordt.
Ten overvloede: uiteraard is het geen alleen-lezen-file; alles is bij eigenschappen uitgevinkt.
De naam van de file wordt in Windows XP met een vierkantje aangeduid.

Een nieuwe oplossing zie ik met belangstelling tegemoet.

M.vr.gr.
Gert01

Verder geen idee,behalve proberen het een andere naam te geven,via eigenschappen er van

Verder geen idee,behalve proberen het een andere naam te geven,via eigenschappen er van

Was het maar waar dat ik de naam kon veranderen,maar bij alles wat ik doe krijg ik steeds dezelfde melding dat de filename niet bestaat of dat het bronbestand niet aanwezig is.

We wachten een mogelijke oplossing verder af.

Hartelijk bedankt voor je visie.

H.gr.

Gert01

Kan wel weergeven uit welke progr. het komt.

Al een schijfcontrole gedaan, met de optie "Fouten in het bestandssysteem automatische repareren" aangevinkt?

Hopelijk krijgt het bestand dan weer een benaderbare naam.

Tijs.

Ik zal het toelichten. Er zijn bestanden met inhoud "nul" die beslist niet verwijderd mogen worden. Verder het systeem in worden files beschermd door het het Windows Fileprotecting System". Als je die verwijderd, komen ze meteen weer terug.
Vandaar: waar staat dat bestand precies?

Bijlagen

• NihilFiles.jpg
    NihilFiles.jpg
    39 KB · Weergaven: 63

Leuk programmaatje, maar óók gaf dezelfde foutmelding dat de SYNTAXIS fout is.

De inhoud van de map heb ik op mijn werk gecopieerd en op mijn externe schijf geplaatst; de bron is niet meer te achterhalen; deze is ook niet nodig omdat er in de map alleen maar Word-documenten staan.
De externe harde schijf is een 250 Gb Harde schijf. Als ik deze bij Mijn Computer de eigenschappen opvraag krijg ik daar de mededeling "Om uw computer tegen onbevoegde toegang te beschermen kunt u de hoofdmappen van stations beter niet delen. Klik hier als u het risico begrijpt, maar de hoofdmap van het station toch voor anderen toegankelijk wilt maken".
Begrijpen doe ik het niet; maar het is alleen m'n eigen computer waar nioemand anders op werkt, dus...

Tot zover dan maar...

Laatst bewerkt:
probeer dit eens heb ik van tijs (dnties)

http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Het programma belooft inderdaad wonderen, maar na het gedownload te hebben en opnieuw opgestart te zijn, weigert het programma door onbekende oorzaak op te starten.
Mijn hele systeem werkt verder prima, dus ik heb er ook geen verklaring voor.
Alle voorgaande versies worden ook aangeboden, dus ook nog de voorlaatste versie geprobeerd, maar zonder succes.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan