Niet te verwijderen file

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is de enige manier, die werkt, al die progjes doen dat niet.

Geweldig dat jullie allemaal zo meedenken, maar het probleem via de DOS-mode trachten te deleten had ik al geprobeerd (zie reeds mijn vraagstelling).

Het deleten in het register is misschien nog een andere mogelijkheid.
Normaliter als het op de harddisk van mijn pc zou staan, kon ik zoeken in het register.
Maar zoals aangegeven staat het op een externe harddisk en daar weet ik het register niet van te vinden.

Mogelijkheden?:thumb:

Laten we eens even naar je vraag kijken, maar nu met alle gegevens zoals door jou in de loop van deze thread aangereikt.
Je hebt een map gekopieerd op je werk, daar zaten alleen Word-bestanden in maar ook dat bestand met inhoud 0.
Die map heb je op een externe harde schijf gezet.
Het pad naar dat bestand kun je om privacyredenen niet geven.
Dus kennelijk ook niet op de volgende manier: F:\Documents and Settings\een veranderde username\Mijn documenten\Brieven.
Dat geeft ons eigenlijk erg weinig houvast om te gaan zoeken en een registersleutel is moeilijk te achterhalen zo.
Wat is eigenlijk je grootste probleem?
Is dat bestand met inhoud 0 een beveiling van de werkgever?
Wat is er aan de hand?

Toch nog even twee vragen:
dat Unlocker-programma start niet op, zoals jij zegt, er verschijnt een pictogram van een "toverstafje" in het Systeemvak van je Taakbalk. Je moet vervolgens naar het betreffende bestand gaan, met je muis rechtsklikken en dan staat in het submenu'tje: Unlocker. Door daar op te klikken komt er een venstertje met keuzes van Unlocker te voorschijn. Heb jij dat zo uitgeprobeerd?

Het programma van Lange Pier is niet zomaar een afhandeling in een DOS-box, zoals je zegt, het gaat om het nauwkeurig intypen van het exacte pad naar de map waar dat bestand met inhoud 0 in zit. De cd- en del-opdrachten zijn zeer specifiek, o.a. met gebruikmaking van de "wildcard" oftewel *. Heb je die specifieke regels allemaal precies zo uitgevoerd?

Laten we eens even naar je vraag kijken, maar nu met alle gegevens zoals door jou in de loop van deze thread aangereikt.
Je hebt een map gekopieerd op je werk, daar zaten alleen Word-bestanden in maar ook dat bestand met inhoud 0.
Die map heb je op een externe harde schijf gezet.
Het pad naar dat bestand kun je om privacyredenen niet geven.
Dus kennelijk ook niet op de volgende manier: F:\Documents and Settings\een veranderde username\Mijn documenten\Brieven.
Dat geeft ons eigenlijk erg weinig houvast om te gaan zoeken en een registersleutel is moeilijk te achterhalen zo.
Wat is eigenlijk je grootste probleem?
Is dat bestand met inhoud 0 een beveiling van de werkgever?
Wat is er aan de hand?

In de eerste plaats mijn grote waardering voor je niet aflatende bereidheid voor deze hulp.
De map met deze gegevens wisselt in actualiteit; van tijd tot tijd maak ik daar een update van. De naam van de map begin ik altijd met de datum, zodat ik de nieuwe invoeg en de oude map weer weghaal op mijn externe harddisk thuis. Het weghalen ging niet, dus ging ik de map leegmaken en stuitte dus op dat misbaksel dat er gewoon niet uit te halen is.
Daardoor moet ik die map met submappen er op laten staan; een beetje slordig toch?
Met aangrenzende zekerheid is er geen speciale beveiliging van de werkgever op gemaakt.
Wel is die externe harddisk er een die oorspronkelijk bedoeld is voor een automatische backup. In voorgaande antwoorden heb ik dit punt aangegeven m.b.t. het delen van gegevens. (onduidelijk verhaal voor mij). Vanaf de eerste map staat de map op alleen-lezen. Als ik dit weghaal is het met OK verdwenen, maar staat er wéér een vierkantje in het item alleen-lezen als ik daarna de eigenschappen van de [saub]map[pen] bekijk.

Wat betreft het programma Unlocker had ik aangegeven dat het niet wilde opstarten, maar had de werking daarvan niet begrepen dat dit programma zich opstart door op de desbetreffende file te rechts-klikken. Dit alsnog geprobeerd, maar krijg daar ook bij de vermelding van Syntaxis-fout.

Via de TuneOp Shredder van het programma Tune Up Utilities 2006 geprobeerd, tot wel 10x te overschrijven of te hernoemen, maar krijgt steeds bij alle oplossingen dezlfde fout.

Zoals aangegeven zou het misschien via het register te verwijderen zijn, maar ik weet niet hoe ik bij de registergegevens van een EXTERNE harde schijf kan komen.

Dat zijn zo mijn gegevens waar het allemaal om draait.

Een nieuwe uitdaging?

Nogmaals hartelijk bedankt!

Erg bedankt voor de heldere toelichting. Ik zal stilletjes bekennen dat ik wat achterdochtig werd. :o Ten onrechte blijkt nu. Ik heb de nu door jou gegeven uitleg een paar keer goed gelezen, maar helaas, ik zou geen nieuwe methode weten. (En we hebben hier al heel wat op het web afgezocht. ;) ). Ik moet jammer genoeg afhaken. Misschien dat iemand anders nog een idee kan aanreiken. Ik hoop van harte dat dat verdu.......de bestandje weg te werken zal zijn.

Erg bedankt voor de heldere toelichting. Ik zal stilletjes bekennen dat ik wat achterdochtig werd. :o Ten onrechte blijkt nu. Ik heb de nu door jou gegeven uitleg een paar keer goed gelezen, maar helaas, ik zou geen nieuwe methode weten. (En we hebben hier al heel wat op het web afgezocht. ;) ). Ik moet jammer genoeg afhaken. Misschien dat iemand anders nog een idee kan aanreiken. Ik hoop van harte dat dat verdu.......de bestandje weg te werken zal zijn.

Toch hartelijk bedankt voor je reactie. M.b.t. mijn laatste opmerking: kan ik bij het register komen van een externe harddisk?

H.gr.

Gert01

Ik heb het topic nog een keer doorgelezen.
Het advies van Lange Pier heb je misschien toch niet helemaal doorgrond.
Kijk nog eens goed naar deze website.
Er staan met rood toelichtingen bij de DOS-commando's, CD, DIR en DEL.
Let ook op het gebruik van de "wild card" .
Weet je zeker dat je in de DOS-box exact op deze manier te werk bent gegaan?

Dit is gesneden koek voor me, want ik ben "opgegroeid" met DOS, dus dan ken je de commando's wel. Ik had dit zelf al gedaan voor ik mijn vraag stelde.
Onder DOS kun je inderdaad nog vaak het beste iets weghalen zonder dat je gevraagd wordt waarom. Maar bedankt! ;)

Ik denk dat deze vraag terecht is. Overigens lijkt mij de info in de link van Lange Pier onvolledig.

Beste is (in mijn ogen dan) om in de Commandprompt (cmd.exe) eerst te kijken hoeveel karakters de naam van het bestandje van 0 bytes is vóór de extensie, en of er een extensie achter staat die wél normaal is.

Dan het volgende doen, enkele voorbeelden:
als het bestand lijkt te heten :).huf
del /p /f /a ?.huf

als het bestand lijkt te heten :)
del /p /f /a ?.

als het bestand lijkt te heten :):)k
del /p /f /a ??k.

NB: Het vraagteken staat voor een joker voor 1 karakter.

Succes, we horen wel of het je gelukt is.

Tijs.

Dit is gesneden koek voor me, want ik ben "opgegroeid" met DOS, dus dan ken je de commando's wel. Ik had dit zelf al gedaan voor ik mijn vraag stelde.
Net als "dnties" blijf ik aandringen. Juis omdat je zo vertrouwd bent met MS-Dos kan je over het hoofd zien wat in de link van Lange Pier de essentie is....
Maar nu bemoei ik me er écht niet meer mee. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan