niet te verwijderen partitie, wat te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eus18

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo,

Ik heb op mijn PC een schijf staan genaamd waardeloos. Dat is naar nu blijkt ook echt zo.
Ben namelijk bezich geweest met windows 7 op partities te verwijderen maar dat jukt niet.
Het is in totaal 97.00 Mb groot en heeft een vrije ruimte van 66,50 Mb..

Op deze schijf staan drie mappen:
  • $RECYCLE.BIN met twee bestanden
  • BOOT met allerlei talen met de besatndsnamen bootmgr.exe.mui en memtest.exe.mui
  • system Volume Information deze map is verder leeg.
Ik kan niets met deze partitie doen. Deze bevindt zich ook voor mijn C: partitie.

Iemand een idee wat en hoe???

Alvast bedankt.

;) Probeer maar eens met '' Acronis Disk Director 11Home ....partitie's samenstellen of verwijderen kan je ook, en alle kanten mee kan je op, geloof je me a.u.b. ( :( Maar is nie gratis ! :confused: ) ..
dq0wt4.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is de system partitie, en die kun je niet verwijderen zonder in de problemen te raken. Is trouwens maar 97/100 mb, dus geen grote belasting voor je schijf die meerdere/100en gb groot is.
Enige manier om ervan af te komen is om alle partities te verwijderen (bijv. m.b.v. het programma dat royonix aangeeft) en dan eerst de hele schijf te partitioneren en dan Windows opnieuw te installeren op een van die gemaakte partities. Dan komt die system partitie niet op de schijf.
LET OP: Verwijder je alle partities dan is ook alle data/programmatuur/Windows weg! Je kunt dit dus alleen doen als de data/programmatuur/Windows er niet toe doet of dat je van de relevante zaken een backup hebt gemaakt op een andere schijf/memory-stick/externe harde schijf etc.

Tijs.

Zoals dnties al schreef moet je deze partitie houden. Ze wordt gebruikt om Windows op te starten...

Kan dit de reden zijn dat wanneer ik nu, nadat ik windows opnieuw heb geinstalleerd zonder te formateren, ik telkens de meding krijg "no harddisk is detected" en ik naar de ASUS EFI BIOS Utility EZ-mode wordt doorverwezen?

Nee, die melding is nog van vóór het starten van Windows.

Tijs.

Alhoewel: Zie je wel het Windows logo en het lopende balkje? Indien ja, dan kan het zijn dat je een of andere ASUS hulpprogramma in Windows hebt geïnstalleerd dat de BIOS bevraagt i.p.v. Windows voor aanwezige harde schijven.

Tijs.

Ik zie geen windows logo voordat ik die mededeling krijg.

Dan is het dus een bios probleem. Bekijk het boekje van het moederbord wat je allemaal in de bios zou kunnen doen tegen die melding.
PS: Ik neem aan dat je vóór je experimenten niet in de bios dingen hebt lopen veranderen. Indien wel, dan die veranderingen weer ongedaan maken.

Tijs.

Ik ben bang dat daar wel wat gebeurd is alleen weet ik niet wat.
Kun je terug naar standaar settings?? Zo ja hoe?

Dat zal wel lukken, lijkt me.
Nogmaals: Bekijk het handboek van het moederbord hoe in de bios te komen en daar instellingen terug te zetten naar fabriekswaarden. Je bent blijkbaar al in de BIOS geweest.

Tijs.

In de BIOS (of UEFI) staat van welke schijf en welke partitie je moet opstarten. Misschien kan je beter met de Windows DVD eerst alle partities verwijderen en dan opnieuw met formatteren (langzaam, niet snel) en Windows opnieuw installeren. Maar ja, ik zit met mijn meening haaks tegen de meening van een medeforummer. In ieder geval succes met het herstellen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan