niet toegewezen ruimte op HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

calmer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
41
Heb 2 harde schijven, 1 van 80 GB. Hierop heb ik Windows XP pro opnieuw geïnstalleerd. Maar na de installatie zie ik in schijfbeheer dat deze C-schijf opgedeeld is in Schijf 0 welke met 9,77 GB Niet-toegewezen is. In eigenschappen zie ik dan ook dat de C-schijf niet 80 GB, maar 64,78 GB NTFS is. Hoe krijg ik die 9,77 GB niet-toegezezen ruimte weer bij de totale HD? Mijn PC loopt ook steeds muurvast, vooral bij grafisch werk bijv. met Movie Maker. Kan e.e.a. te maken hebben met bovenstaande 9,77 GB waar ik voorheen Windows XP pro op had geïnstalleerd? Wie kan mij helpen?
 
Nee, het vastlopen staat helemaal los van niet toegewezen ruimte.
Met Partition Manager, of Partition Magic, (of dergelijk programma) kun je niet-toegewezen-ruimte partitioneren.

Wat gebeurd er als je pc vastloopt? Wat ben je dan aan het doen?
Heb je in apparatenbeheer nog gele uitroeptekens?

Geef eens wat meer info over je systeem / windows versie / internetverbinding / router of netwerk / firewall / virusscanner.......
 
mijn pc

ik heb een AMD athlon 200+ met 512 MB gewheugen.
er zijn geen gele uitroeptekens in apparaatbeheer.
vastloper soms als ik paintshop pro 9 open of als ik in moviemaker een film wil maken van de afgelopen vakantie.
Op de C-schijf staan Windows Xp pro en al mijn programma's.
Op de D-schijf (160GB) staan al mijn werkbestanden e.d..
 
processor

mijn processor is een amd athlon 2000+.
ik heb een router: Realtek RTL8139. Maar vóór ik windows xp opnieuw geïnstalleerd heb, had ik nooit vastlopers. De nieuwe installatie heb ik gedaan omdat de partititie van 10 GB voor al mijn programma's niet toereikend was, dus ik dacht dat als ik die HD van 80 GB nou voor mijn programma's en voor Windows XP pro gebruik, dan kan ik nog een poosje vooruit. Maar vast bedankt dat je wilt helpen!!! Op internet met Firefox. Ik gebruik Norton system works 2005.
 
Kun je eens in het systeem logboek kijken of daar rond de tijd dat de pc vastloopt een melding staat?
Wat gebeurd er met een vastloper? bevriest de pc?
Kun je muis nog gebruiken?
Doet bijv. caps lock of num lock het nog?

Ctrl-alt-delete, taakbeheer, staat er een progje op "reageert niet"?

Ennuh, realtek 8139 is 100% een netwerkkaart..... ;)
 
systeem logboek

bij een vastloper bevriest de pc. ctrl-alt-del werkt ook niet meer. muis zit vast, alles zit vast. opnieuw opstarten is enige optie. In systeem logboek staan enkele foutmeldingen, bijv.:
vastgelopen toepassing demo32.exe versie 653.41.0 vastgelopen module quicktime.gts.
 
Re: mijn pc

Geplaatst door calmer
vastloper soms als ik paintshop pro 9 open of als ik in moviemaker een film wil maken

Ik denk ook even aan de videokaart.
Heb je de drivers daarvan al eens geupdate?
Op welk type staat de kaart en je monitor?
Plug&play, of exact het juiste type?
 
videokaart geupdate

Mijn videokaart (nvidiaGeForce 4Mx440 (64MB) is geupdate.
Probleem is niet opgelost.
 
Re: systeem logboek

Geplaatst door calmer
vastgelopen toepassing demo32.exe versie 653.41.0 vastgelopen module quicktime.gts.

Kun je bij start / zoeken eens nagaan waar dem032.exe vandaan komt?
En de-installatie van quicktime?

Enkele foutmeldingen, welke nog meer?
 
ander probleem

Heel erg bedankt voor de moeite, maar...
ik heb de weg van de minste weerstand gekozen en windows opnieuw geïnstalleerd. Dat komt omdat ik een vereniging beheer (www.magatama.nl) waar ik toch niet
zo lang zonder PC kan vanwege het innen van de contributies, vandaar.

Heb nu een ander probleem.
de schijf waar ik eerst problemen had werkt nu perfect, maar... de andere schijf van 160 GB heeft nu niet het juiste type volume en is dus niet bereikbaar, zonder deze eerst te formatteren. Maar al mijn wewrkbestanden staan op deze schijf. Weet jij wat en hoe ik dit moet oplossen?
 
Oei, dat is mogelijk nog vervelender dan het eerste probleem.

Je kunt een poging wagen je files te redden emt Pc Inspector File Recovery.

Voorwaarde is dat de schijf bereikbaar is. Onleesbaar is niet zo'n probleem. Als hij maar wordt weergegeven in de bios en windows.

Pc inspector is freeware, en hier
te downloaden.

Hoe is dat zo gekomen? Een fout inn het volume van de schijf?

Kopie homepage Pc Inspector
* freeware
Software, die gratis mag worden gebruikt. In tegenstelling tot Public-Domain, behoudt de auteur echter alle rechten met betrekking tot het programma. Freeware is dus niet vrij van auteursrechten!
Met "freeware" worden programma's bedoeld welke zonder betaling (dus gratis) kunnen worden verkregen, gebruikt en verspreid.

Bij PC INSPECTOR™ File Recovery 4.x gaat het om een softwaretool, dat gratis voor het herstellen van data beschikbaar wordt gesteld. U mag de software alleen gebruiken, wanneer u accoord gaat met de onderstaande licentievoorwaarden.
 
vastlopende pc

Ik kon met pci_nl_smartrecovery een gedeelte van mijn (foto)-bestanden terughalen, maar tijdens het recoveren kwam mijn pc wéér muurvbast te zitten. Ik snap er echt niets van. De HD wordt in de BIOS wél herkend en in windows ook.
Maar als ik de schijf wil openen, dan wordt gevraagd of ik de schijf wil formatteren....Doe ik dus niet, want dan ben ik écht alles kwijt. Ik heb een word-documenten bijgevoegd, opdat je misschien hier meer gegevens van heb over deze schijf.

HOE KAN IK DIT PROBLEEM OPLOSSEN?

Andere vraag: is er ook een mogelijkheid om Excel- en Wordbestanden op deze schijf terug te halen?
 
Re: vastlopende pc

Geplaatst door calmer
dan wordt gevraagd of ik de schijf wil formatteren....Doe ik dus niet, want dan ben ik écht alles kwijt.
Nee hoor :) :p
Zie bijlage.


Geplaatst door calmer
Ik heb een word-documenten bijgevoegd,
Waar dan?

Bijlage toevoegen:
De grootte mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestaane bestand extenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar pdf
 
Laatst bewerkt:
hd is ok

Ik heb via de site van Western Digital een programmaatje gedownload (DLGDIAG) en hier mee de schijf getest. Resultaat: OK.
Maar... het probleem blijft dat ik de schijf niet kan openen.
Kan het zijn dat de jumpes van de schijf verkeerd staan, want de schijf staat in de BIOS op Primary Slave. Moet dit niet Dual Master zijn?
 
Volume van HD te wijzigen?

Hoe kan je een HD die geen NTFS volume heeft wijzigen in een NTFS volume? Mijn HD wordt wel in de BIOS en in Windows herkend, maar als je de schijf wilt openen, dan volgt de mededeling dat de schijf niet is geformatteerd en of je wilt formatteren!
 
Als je een fat32 partitie wilt wijzigen in een ntfs, kan dat alleen door de fat-partitie te verwijderen en een nieuwe ntfs partitie aan te maken.
Daarna formatteren.

Ik ben een beetje bang dat je mobo geen 80 gb ondersteund.
 
FAT wijzigen in NTFS ??

Op welke manier kan ik die FAT wijzigen in NTFS?
En behoud ik dan wel alle bestanden die op de HD staan?
Vóórdat ik Windows XP opnieuw heb geïnstalleerd was er niets aan de hand, ook niet met die 80 en 160 GB Harde schijven.
p.s.: ik waardeer het wel dat je me probeert te helpen.

Ik durf niet al te veel gekke dingen te doen vóór eind van de maand, want ik moet eind van de maand de contributies innen van mijn vereniging. www.magatama.nl
 
Geplaatst door Paul-RT
Als je een fat32 partitie wilt wijzigen in een ntfs, kan dat alleen door de fat-partitie te verwijderen en een nieuwe ntfs partitie aan te maken.
Daarna formatteren.
 
Hoe, zonder dataverlies?

Als ik de Fat16 volume verwijder.....waar al mijn bestanden op staan, ben ik die dan toch kwijt?
Of zie ik het verkeerd?
 
Klopt, dus eerst een backup op cd-rom maken van al je documenten en mails / adresboek.
Zie attachement.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan