Niet-toegewezen ruimte samenvoegen met C: partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello,

Weet iemand van jullie hoe ik de niet-toegewezen ruimte van 107770 MB kan toevoegen aan de C: partitie?
Op de C: partitie rest er nog 55 gb ruimte. Is dit geen handicap om met zo weinig restruimte voor de C: partitie om nog te kunnen uitbreiden, De optie "Uitbreiden" op de C:partitie staat in het lichtgrijs, dus niet uitvoerbaar.
Zie bijlage.
Grtz,
slavik :rolleyes:
 

Bijlagen

  • helpmij   120    18   aug   2020.png
    helpmij 120 18 aug 2020.png
    451,2 KB · Weergaven: 71
  • helpmij    121   18  aug   2020.png
    helpmij 121 18 aug 2020.png
    433,4 KB · Weergaven: 55
In principe kan het. Dan moet er eerst het nodige geschoven worden met partities, zodat de nog vrij ruimte naast de c-partitie komt.
Maar er is een veel eenvoudiger oplossing voor uw probleem.
Ik zie dat de D(Data)-partitie leeg is en bovendien is er aangrenzend daar aan vrije ruimte.
Doe het volgende: voeg die vrij ruimte toe aan de D-partitie.
Verplaats alle MIJN documenten, video, fotos e.d. naar de D-partitie.
Hier staat hoe dat moet: https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/map-documenten-naar-andere-schijf/

Tip: voordat u ook maar welke actie dan ook onderneemt maak eerst een kopie van al uw gegevens, videos, foto's e.d. naar een externe schijf/ssd
 
Niet-toegewezen ruimte samenvoegen me c: partitie

Thanks.

Oké. Ik zal de vrije ruimte toevoegen aan de d:partitie.
De map "Documenten" kun je niet verplaatsen, je moet dus alle bestanden één voor een kopiëren naar de d:partitie.
Grtz,
slavik :)
 
Alle mappen kunnen in zijn geheel worden verplaatst.
Ik doe dat altijd als volgt:
- maak een map op de D:partitie met de naam MIJN GEGEVENS (of zo iets)
- knip en plak vervolgens de mappen Documenten, Afbeeldingen, Muziek, Downloads en Videos naar D:\MIJN GEGEVENS
Windows zal dan automatisch de standaard verwijzing naar deze mappen mee verplaatsen.
Daar die mappen wel eens erg groot zouden kunnen zijn is het aan te raden ze een voor een te knippen en plakken en niet allemaal tegelijk.
Verder ALTIJD een kopie van de te verplaatsen map naar een externe HD maken VOORDAT u ze gaat verplaatsen.
 
Thank you.Een map met de naam"Gegevens"maken op de d: partitie kan ik wel.Rechts klikken en in de context menu kiezen voor "Nieuw" en daarna"Map". Dan de nieuwe map op de d: partitie een naam geven met de optie" Naam wijzigen".Maar de map Documenten en Afbeeldingen knippen en plakken in de nieuwe map op d: kan ik niet.Nog nooit gedaan en daarom vraag ik hoe ik dit kan doen.Waarop moet ik klikken om de map documenten te knippen?
Grtz,
slavik
 
Knippen plakken gaat met de Windows Verkenner.
-Start de Windows Verkenner. u ziet dan een overzicht van wat er in de pc zit.
- klik op het > links van "Deze PC". Dat geeft een overzicht van de partities
-klik op het > links van de C-partitie. Dat geeft een overzicht van de C-partitie
-klik op het > links van de map "Gebruikers". Dat geeft een overzicht van de gebruikers. Als het gied is ziet u daar uw eigen gebruikers naam staan.
-klik op uw gebruikersnaam. Dat geeft in het rechterdeel van her Verkenner-scherm alle mappen van u als gebruiker. Daar ziet u dus ook de mappen "Documenten" "Afbeeldingen" "Muziek" en "Videos" staan.
- Klik nu MET DE RECHTERMUISKNOP op de map die u wilt verplaatsen, bijv DOCUMENTEN. Dan ziet u een submenutje verschijnen met o.a. "knippen"
- klik met de LINKER MUISKNOP op "Knippen"
- Ga nu met de verkenner naar de map "Gegevens" in de D-partitie
-Klik nu MET DE RECHTERMUISKNOP op de map "Gegevens" en kies voor "Plakken"
Als u dat allemaal correct gedaan heeft zal nu der map met inhoudt verplaatst worden naar de D:-Gegevens

NB! VOORDAT U DIT DOET EERST DE BETREFFENDE MAP KOPIEREN NAAR EEN EXTERNE HARDESCHIJF
 
Bedankt om me te helpen wegwijs raken op de manier hoe ik bestanden kan knippen en plakken.
Het is wel niet de map maar de inhoud van de map die wordt verplaatst. Windows laat niet toe dat de mappen Documenten, Afbeeldingen, Downloads, Muziek, Video's enz worden verplaatst van hun locatie. Dit om het feit dat de documenten die worden gemaakt in Words en excel terecht komen in de map Documenten. Hetzelfde met de map Downloads waar alle gedownloade bestanden en tools, programma's in terecht komen. Ik weet dit maar al te goed, omdat ik vele uren heb besteed aan het kopiëren en plakken van de inhoud van de mappen Documenten en Afbeeldingen naar een andere locatie. Toen ik de upgrade van Windows 8.1 naar Windows Home 10 heb uitgevoerd, heb ik eerst alle inhoud van de mappen Documenten, Afbeeldingen en Downloads gekopiëerd en geplakt in een nieuwe map op de externe harde schijf.
grtz,
slavik :thumb:
 
Video

Overigens, hoe ik dat toen heb gedaan weet ik niet meer maar nooit problemen mee gehad. Het blijft een feit dat Microsoft er een hekel aan heeft.
 
Oké.Thanks.Ik blijf de tweede manier "Knippen en plakken" gebruiken. Eenvoudig en goed. Microsoft heeft er een handje van weg om alles ingewikkelder te maken dan nodig is.
grtz
slavik
 
De map 'documenten' kun je prima en eenvoudig verplaatsen.
Klik in verkenner met rechts op de mapnaam die je wilt verplaatsen, ga naar het tabblad 'locatie' vul daar de gewenste locatie in (ik verander altijd alleen de schijfletter naar D:, LET OP, er moet een map staan vandaar dat ik alleen de schijfletter verander en de map laat staan), klik op toepassen en windows maakt zelf de map aan, zet alle bestanden over en zal nieuwe bestanden voortaan ook op de andere partitie zetten.
Niks knippen, plakken of kopiëren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan