Niet verbonden - Er zijn geen verbindingen beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Hallo,

Op de laptop van mijn vriendin krijg ik het niet voor elkaar om een draadloze netwerkverbinding te maken. Er is geen enkel netwerk beschikbaar... dit is echter onzin, want ik zit dit nu op mijn eigen laptop te typen en ik zie meer dan 10 beschikbare netwerken. Ik heb naar verschillende instellingen gekeken en ik kan maar een verschil vinden en dat is dat zij een openbaar profiel heeft en ik een thuis of werk profiel.

Ik kan alleen nergens een oplossing vinden die werkt om dit aan te passen. Er worden opmerkingen geplaatst op het internet dat je dit onder netwerkcentrum kunt aanpassen, maar ik zie nergens een knop aanpassen waar dit zou kunnen. Ook wordt de optie gegeven om het netwerk te kiezen wat je wil gebruiken en dat je het daar aan kunt passen... ik heb alleen niet optie omdat er geen netwerken beschikbaar zijn.

Ik heb nog de verbinding onder draadloze netwerken beheren verwijderd en handmatig toegevoegd met de instellingen van mijn eigen laptop, maar geen resultaat.

Verder heb ik nog de firewall uit gezet, maar ook dat heeft niet geholpen.

Verder nog de stuurprogramma's laten bijwerken, maar helpt ook niet.

Mijn vriendin heeft deze laptop een paar keer meegenomen voor haar werk en daar kan ze gewoon verbinding maken.

Het is mij dus een raadsel wat ik kan doen om verbinding te maken... het heeft trouwens wel ooit (half jaar geleden) gewerkt, maar om de een of andere reden niet meer...

Misschien heeft het dus iets te maken met het type profiel, maar ja hoe wijzig je dat?

Dank

Laatst bewerkt:
Staat de WiFi wel aan? Vaak is er een knopje aanwezig waarmee de WiFi aan/uit gezet kan worden. Soms is dat ook te vinden op het toetsenbord. de knop FN samen met een andere toets.

iets meer info over je omgeving kan handig zijn. Gebruik je een wireless router? En gebruik je zelf meerdere pc's zonder probleem? Als je een wireless router gebruikt, kijk dan eens in de instellingen of SSID broadcast soms uit staat. Indien het geval zet dit dan aan. Afhankelijk van je internet provider kan het ook dat er maar 1 IP-adres tegelijk kan verbinding maken. Is de laptop van je vriendin haar eigen laptop of vh bedrijf waar ze werkt? In het laatste geval kunnen ze ook bepaalde instellingen blokkeren.

Nee, ik gebruik geen draadloze router. Router is aan modem verbonden. Ja ik gebruik 1 desktop (waren er zelfs 2) die direct verbonden met een kabel en 2 andere laptops zonder problemen. Alle pc's en laptops zijn van ons.

nu kan ik ff niet volgen. je wil een draadloze netwerkverbinding opzetten maar je hebt zelf geen draadloze router of access point? Je surft dus op iemand anders zijn netwerk? Werk je draadloos met die 2 laptops? Wat is het merk en type van je router?

Nou ja, wat noem jij wireless? In mijn allereerste bericht begin ik zo'n beetje over het opzetten van een draadloze netwerkverbinding. Dus het lijkt me logisch dat er geen kabel zit tussen de laptop en de router...

Er zit wel een kabel tussen het modem en de router.

Dus signaal komt binnen bij de modem, gaat van daar naar de router en vanaf de router wil ik een draadloos/wireless verbinding maken met de laptop.

geen foutmelding bij de netwerk adapters onder apparaatbeheer? Wat is het resultaat van een ipconfig/all? Wat is het merk en type van je draadloze router? Wordt de netwerk adapter beheerd door Windows zelf of door een tool vd fabrikant. Wat als je de laptop met een kabel op de router hangt, geraak je dan wel op Internet?

Geen foutmeldingen bij de netwerkadapters.

Als ik ipconfig/all doe dan krijg ik een waslijst aan tekst, wat moet je weten?

Router is een sitecomm 540E03

Ik denk dat de adapter wordt beheerd door windows, maar hoe kan ik zien als dat niet zo is?

Als ik de laptop met een kabel aan de router hang, dan krijg ik gewoon verbinding.

bij ipconfig de resultaten van "draadloos lan-adapter voor draadloze netwerkverbinding" dit zullen er waarschijnlijk meerdere zijn maar het is deze zonder vervolgnr en die niet verwijst naar een miniport adapter en waarin hopelijk melding wordt gemaakt van een standaardgateway. Verder ook nog de resultaten bij "ethernet-adapter voor lan verbinding". Bij eigenschappen van de draadloze netwerk adapter ook even de verschillende waarden noteren.

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Mediumstatus: Medium ontkoppeld
Beschrijving: Atheros AR9285 Wireless Network Adapter
Fysiek adres: Rij getallen en letters
DHCP ingeschakeld: Ja
Autom configuratie ingeschakeld: Ja

Ehternet adapter voor LAN verbinding:
Mediumstatus: Medium ontkoppeld
Beschrijving: Atheros AR9285 Wireless network adapter
Fysiek adres: rij getallen en letters
DHCP ingeschakeld: Ja
Autom configuratie ingeschakeld: Ja

Bij de eigenschappen van de netwerkadapter:
Dit appartaat werkt correct
802.11b Preamble - Waarde long and short
Stuurprogrammaversie 9.0.0.216
Atheros AR9285 wireless network adapter
De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

'k zie zowel bij Lan als draadloos dezelfde adapter staan? Als ik ff google op die Atheros AR9285 adapter lijken me daar toch veel problemen mee te zijn. Wat is het merk en type van laptop? Enige kans dat deze nog onder garantie kan binnengebracht worden? Ik zou "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" even deactiveren, de laptop af- en terug opzetten en zien of dit iets geeft. Het is maar een idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan