Niet verder dan bios???DELL COMP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosie

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Berichten
259
:confused:Ben ibv een dell dimension 4550 serie en mijn probleem is ,dat ik niet verderkom dan het openen van het bios(versie A08)Ik wil graag booten van dvd om besturing te installeren.Ik kom niet verder dan blauw opstartscherm met dell erop met rechts bovenin 2 opties,f1 en f2.Met f2 kom ik in het bios ,maar wat ik ook verander bv boot sequence er gebeurt niets.
Bios van dell ben ik niet zo in thuis.Iemand een oplossing????????Oja heb er al een andere hd en dvd rom in geplaatst.Ik hoor het.:(
 
Breng 'm even naar een kennis die er een beetje verstand van heeft. Van achter mijn monitor kan ik nl. niet inschatten of het simpel een kwestie is van de bootsequence veranderen, dan wel dat de nieuwe hardware niet door het bios is opgepikt doordat bijv. jumpers verkeerd staan.
 
:)ik heb in het forum de haast zelfde symtomen gezien en heb de ide kabel van hd en dvd speler een keer omgewisseld op het mb aangesloten en toen proberen op te starten. Dit ging nog niet ,weer omgewisseld naar de normale configuratie.
Kon toen booten vanaf dvd rom.Zeg het maar...:shocked:
Xp met sp3 staat nu perfect geinstalleerd alleen moet F1 indrukken om door te starten??Misschien een tip waar ik dit uit kan zetten of veranderen in het bios???.
BVD :thumb:
 
:thumb:Ik moet nu alleen nog op f1 drukken om gelijk door te kunnen opstarten van windows xp..
Dit kan waarschijnlijk in het bios???Help me met dit kleine probleempje aub??:thumb:
BVD
 
Voor een volgende keer, je moet bij een Dell op f12 drukken tijdens het opstarten, je krijgt dan de boot mogelijkheden te zien (hoef je ook niks te veranderen in de bios)

Als je op f1 moet drukken om door te gaan, krijg je zeer waarschijnlijk ook een (hardware) foutmelding te zien, los die op en je hoeft ook niet meer op f1 te drukken.
 
:thumb:Vreemt spul dat dell gebeuren.Maar alles werkt naar behoren.Bedankt mensen :thumb:prettige dagen toegewenst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan