niet verder opstarten....

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosco

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2001
Ik krijg de volgende melding van het systeem tijdens het opstarten.

Kan entrypoint van procedure shgetinfoa niet vinden in dll bestand shell 32 dll.

en

Kan het dll bestand msgina.dll ( aanmeldingsgebruikersinterface) niet laden.

Het enigste wat ik dan kan doen is opnieuw opstarten met elke keer dezelfde melding.

Opstarten in veilige modus of wat dan ook wil niet helpen, de melding blijft komen.

Gaarne reactie van iemand die weet wat hier aan de hand is.
En wat er aan te doen uiteraard :)

M.v.D

Wat er aan de hand is en hoe het gekomen is weet ik niet. Maar is er nog een mogelijkheid om via veilige modus een systeemherstel terug te zetten naar een datum dat hij wel goed was?

Er zijn programma's die dat dll bestand overschrijven,zet de dll uit de bijlage eens in C:windows\system32
Eerst even de oude hernoemen naar msgina.old

Bijlage is te groot
Je kan hem ook van je xp cd-rom halen, de cab files kan je openen met winzip

Ook een mogenlijkheid is plaats de win xp cd en klik op start > uivoeren en type sfc /scannow denk aan de spatie na sfc.

Laatst bewerkt:
Nou, het rare wil dat het msgina dll bestand wel in de windows directory staat, ik heb de HD als slave op mijn andere systeem gehad om het msgina dll bestand te kopieren en toen bleek dat deze gewoon aanwezig was in de windows/system32 directory.
Veilige modus gaat niet heb ik al geprobeerd.
Misschien xp er opnieuw overheen zetten ???

ik kan in zoverre in veilige modus komen tot de melding weer verschijnd.
Maar in windows kom ik niet, dus ook niet in veilige modus.

Stel de bios zo in dat hij opstart van de CD-Rom, plaats de winxp cd start de computer op en klik dan op start > uitvoeren en type sfc /scannow denk aan de spatie na sfc.

nou , das ook lekker....
Hij start zelfs van cd rom niet meer op.
Het wordt steeds leuker :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan