Niets met MP4 kunnen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfred 2

Meubilair
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
5.930
Al een groot aantal jaren doen MP4 bestanden het niet. Het openen duurt heel erg lang en dan stopt het afspelen. Welke speler ik gebruik maakt helemaal geen verschil maar de fout zit ook in Windows. De mappen openen zéér traag, de schuifbalk bovenaan schuift soms wel tien minuten naar rechts. Ik kan de bestanden alleen via de opdrachtregel weer wissen. Ik kan hier niets over vinden en doe altijd heel goed computeronderhoud. Er zijn verder ook nooit ernstige problemen en de computer is niet traag. De MP4 bestanden komen uit allerlei bron. Heeft iemand enig idee over het hoe en wat? Bedankt. Alfred
 
Ik heb de laatste versie van VLC en de nog iets betere KMPlayer die pas vernieuwd is, waarvan hier de homepagina http://www.kmplayer.com/forums waar je het kunt downloaden.

Het probleem ligt niet bij de speler. Windows Vista leest die MP4 bestanden niet goed en daarom openen die mappen niet of heel slecht en kan ik MP4 bestanden niet wissen en hernoemen enzovoort (behalve vanaf de prompt, dan lukken bestandsacties wel).

Van Vista heb ik de laatste updates. Overbodige programma's zoek ik altijd op en haal ik van de computer af. Achtergrond processen houd ik in de gaten. Ik heb geen idee waarom MP4 bestanden door Vista niet worden gelezen.
 
Heb je wel de juiste codecs geïstalleerd, niet iedere mp4 is een juiste mp4.
Ik had ook een soort gelijk probleem en heb toen deze erop gezet K-Lite_Codec_Pack_770_Full.exe
 
Bedankt. Er was toch ergens een niet werkend programma waaraan ook de bestandsextensie .mp4 was toegewezen. Dit heb ik niet kunnen vinden in het register en er waren ook nooit foutmeldingen maar ik ontdekte het uiteindelijk toevallig. Ik heb het verwijderd en Windows reageert weer normaal op mappen waar een mp4 in staat. Ik ben alleen de naam van die invoegtoepassing weer vergeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan