• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

niets weergeven in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Ik laat een cel d1 leeg met de volgende formule
HTML:
=als(a1="";"";som(a1:c1))
Nu moet ik de formule zodanig krijgen, dat de cel d1 leeg blijft als niet alleen cel a1 geen gegevens bevat maar ook de cellen b1 en c1.
Kan iemand mij helpen.

Hallo,

Misschien volstaat onderstaande.
Code:
=ALS(OF(A1="";B1="";C1="");"";SOM(A1:C1))

hallo,
Bedankt voor jullie snelle reactie, maar geen van beide gaf mij het resultaat dat ik wou.
De bedoeling was namelijk dat als er in één van deze cellen iets was ingevoerd het totaal van de drie cellen in de vierde kwam te staan.
Ik heb het inmiddels gevonden met de volgende formule in cel d1 te zettten
HTML:
=als(som(a1:c1)="";"";som(a1:c1))
Miscchien kan deze formule anderen noch helpen.

Grtjs.
Armand

hallo,
Bedankt voor jullie snelle reactie, maar geen van beide gaf mij het resultaat dat ik wou.
De bedoeling was namelijk dat als er in één van deze cellen iets was ingevoerd het totaal van de drie cellen in de vierde kwam te staan.
Ik heb het inmiddels gevonden met de volgende formule in cel d1 te zettten
HTML:
=als(som(a1:c1)="";"";som(a1:c1))
Miscchien kan deze formule anderen noch helpen.

Grtjs.
Armand

Lees eens je eigen vraag in #1 na !:confused:
dat de cel d1 leeg blijft als niet alleen cel a1 geen gegevens bevat maar ook de cellen b1 en c1.
Op die vraag hebben we een oplossing geven ;)

En met de formule van Harry had je de oplossing voor jouw beoogde resultaat .

Laatst bewerkt:
hetzelfde bereik je met

Code:
=som(a1:c1)

Hallo Daniël,

Ja je hebt gelijk, ik had mijn vraag eigenlijk verkeerd gesteld en de oplossing van Harry was dus eigenlijk wel juist voor dat probleem.
Maar de bedoeling is dus dat wanneer er in de cellen a1:c1 niets staat, cel d1 leeg blijft en zodra er ook maar iets in één van de cellen a1:c1 wordt ingevuld in cel D1 dan de som van de drie vorige cellen staat, want blijkbaar ben ik iets te voorbarig geweest en wanneer er nu geen gegevens in de cellen a1:c1 staan krijg ik in cel d1 een nul en dit zou niet mogen.

Grtjs.
Armand

Hallo Daniël,

Bedankt voor je voorbeeldje.
Deze formules had ik ook al ingebracht maar ik krijg dan wanneer in de kolommen A tot C niets staat in kolom D een nul en eigenlijk zou dit blanco moeten blijven tot er in ofwel A of B of C wel gegevens staan.

Grtjs.
Armand

Hallo,
Ik ben er dan toch uitgeraakt.
Heb de formule als volgt aangepast :
HTML:
=als(som(a1:c1)=0;"";som(a1:c1))
Toch bedankt aan iedereen voor jullie hulp.
Het is dank zij het combineren van jullie oplossingen dat ik er ben gekomen.

Grtjs.
Armand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan