Nieuw abo.: VOIP-telefoon niet meer bruikbaar - oplossing?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kral
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kral

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Goedenavond,

Maar meteen met de deur in huis vallen: paar dagen geleden is bij ons een nieuw abonnement ingegaan, nl. Internetplusbellen met interactieve tv van KPN, met bijbehorende Experia-modem.

Probleem: met onze vorige modem van Telfort was het mogelijk om te bellen met VOIP. Met de Experia is het echter niet mogelijk om de SIP-instellingen aan te passen en kunnen we dus geen VOIP-telefoon meer gebruiken.

Nu ben ik bepaald geen deskundige op dit gebied, dus vandaar mijn vraag aan jullie: is hier een oplossing voor die ik niet ken, of moet ik gewoon weer een ander abonnement nemen met een andere modem die wel geschikt is voor VOIP?

Hoi,

Da's niet écht slim .... je had beter vooraf kunnen uitzoeken of KPN met z'n experiabox toestaat een 'eigen' VOIP te configureren.
Dat kan dus inderdaad niet, KPN heeft dit geblokkeerd ten gunste van eigen telefoonfaciliteiten.
Daar is dus middels die experiabox inderdaad geen oplossing voor.

of je koopt voor 30 euro een voip adapter welke je gaat gebruiken, wil je het helemaal goed doen dan ga je voor een Siemans IP dect toestel.

Kun je heerlijk bellen

@martexx,

Hier heeft TS toch écht niks aan.
Je komt bij KPN niet om die Experiabox heen.
En dan kan je nog zo'n perfecte Siemens aanschaffen (of een VOIP-adapter) maar die zal je dan toch op die Experiabox moeten zetten.
Kortom: goed lezen en je informeren en dán pas reageren.

Hoi,

Beiden bedankt voor jullie inbreng.

Ik vrees dat vanveelen gelijk heeft. Dit was inderdaad een erg domme actie. Ik moet op zoek naar alternatieve oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan