Nieuw account: instellen voor lokale mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AH1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2015
Berichten
3
Hoi,

Ik heb binnen Thunderbird een nieuwe e-mailaccount aangemaakt. E-mails van verschillende accounts laat ik altijd op dezelfde plek binnenkomen en opslaan onder lokale mappen. Voor het nieuwe account heb ik dat onder serverinstellingen ook aangegeven. Helaas lijkt die dat niet te doen. Onder Postvak In is een nieuwe 'map' gemaakt voor dat account en er is ook een 'envelop met slotje' aangemaakt in het menu links. Mijn andere accounts hebben dat niet. De accountinstellingen zijn hetzelfde. Iemand een idee hoe het komt?

Vriendelijke groet, AH
 
Laatst bewerkt:
Gaat het om een POP3-account?

De envelop met slotje geeft alleen aan dat er verbinding wordt gemaakt via een beveiligde verbinding (SSL) en zegt verder niks over de de mappen waarin de mail terechtkomen. Heb je al geprobeerd om de maplocaties te wijzigen nadat je het account hebt aangemaakt?
 
Dank voor je reactie en sorry voor mijn late antwoord. (Het blijkt dat Thunderbird van 1 mailaccount de mails ineens niet meer binnenhaalt; dat had ik even niet door en moet ik dus ook even fixen).

Maar over de nieuwe account: het is inderdaad een pop3-acount. Ik heb na het aanmaken de mappen gewijzigd. Die staan onder de tab 'kopieën en mappen' allemaal op 'lokale mappen'. De instellingen daar zijn hetzelfde als voor mijn andere accounts. Ik heb het idee dat ik gewoon iets over het hoofd zie maar zou niet weten wat.

Ben benieuwd of jij een idee hebt.
Ik ga maar eens proberen of ik de mails van die andere account weer binnen kan halen.
 
Ik heb zelf momenteel geen POP3-account actief in Thunderbird, maar als ik ga googelen kom ik wel deze pagina tegen waar beschreven wordt hoe je voor een bestaand account instelt dat de "Global Inbox" onder Lokale Mappen gebruikt moet worden.
Heb je al geprobeerd om deze stappen te volgen?
 
Het is gelukt! Ik kende de geavanceerde accountinstellingen niet waar je kan kiezen voor een global inbox. De vorige keren dat ik een nieuw account aanmaakte ging dat blijkbaar ongemerkt goed. Dank voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan