nieuw account toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
172
Ik heb op de laptop van mijn vrouw al een (gast) account. Ik wil "administrator" worden op die laptop. Hoe en waar kan ik die toevoegen??? In het accountbeheer kan ik dit niet terug vinden.....
 
Dank je voor je reactie.
Dat probeer ik nu, echter de code "lusrmgr.msc" kent hij niet..... dus daar kom ik ook niet verder mee
 
Login op het account van je vrouw.
Open de Opdrachtprompt als administrator (rechtsklik).
Typ achter de prompt:
net user administrator /active:yes (let op de spatie)
Hit de entertoets en herstart de pc.
Bij opstarten zie je nu het ingebouwde adminaccount (enter) dat je nog van een wachtwoord moet voorzien en verwijder het gastaccount.
Windowstoets + r
typ
control userpasswords2
enter
Haal het vinkje weg bij "gebruikers moeten een wachtwoord enz.". Daar kun je ook het "guest-account" verwijderen.
Dat wilde je toch in je vorige topic? Persoonlijk zou ik het niet aanraden, je laat gewoon de voordeur openstaan.
Of, login op de account van je vrouw en hit Windowstoets + r
Typ in het venster:
cmd /k
Hit de entertoets en kopieer onderstaande regel achter de gebruikersnaam
net user administrator /active:yes
Je hebt je vorige actie waarschijnlijk geprobeerd vanuit je gastaccount, maar daar heb je de rechten niet om zulke acties door te voeren.
Dat je het in accountbeheer niet kunt terugvinden komt omdat (zie bovenstaande), dus zie je het ook niet.
Zelf heb ik Win 10 niet maar het zou zo moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Mik, bedankt alvast voor je reactie.
Er staat (blijkbaar) maar 1 account op die laptop (het mijne). Tijdens het opstarten, komt eerst dat Windows blad met de datum en tijd. Dat klik ik door, en kom dan automatisch op het aanmeldblad met mijn accountnaam. Nergens kan ik een ander account vinden, of een manier om van account te wisselen.
Er zit dan niets anders op dan het enige account (dat ik vinden kan) te activeren. Als ik dan via opdrachtpropmt (administrator) druk komt weer het volgende scherm naar boven:
2qv47dw.jpg


Nergens kan ik ook nog een ander account ontdekken. ik kan dan ook niet verder in de programma's komen, die nodig zijn om een administrator account of iets dergelijks aan te maken. Vroeger bij de "oude" Windows versies kom je een nieuw account aanmaken, waarom zie ik die optie nergens bij W-10????
 
Oh sorry, ik was in de veronderstelling dat je vrouw al een account had.
gebruikersaccount-aanmaken in Win 10.
Nu begrijp ik ook waarom MS Win 10 gratis weggeeft, de (bijna) volledige afhankelijkheid en controle van MS.
Ze willen natuurlijk dat je inlogt met een MS-account.
Blij dat ik er niet aan begonnen ben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een lokaal account voor mijn vrouw aangemaakt, maar ik krijg nergens de mogelijkheid om een administrator account te maken, of om een ander account als administrator te maken pfffffff om gek van te worden dat W-10 zeg.
Ook met de link: gebruikersaccount-aanmaken in Win 10.kom ik dus niet verder.......
Ik kan na opstarten ook niet meer kiezen met welk account ik wil opstarten.... Het laatste account wat toegevoegd is (dat van mijn vrouw) is nu het enige dat ik kan kiezen.....
 
Dan weet ik het ook niet meer, zoals gezegd heb ik zelf Win 10 niet en neem ik genoegen met Win 7 waarvoor ondersteuning is tot 2020.
Voorlopig ben ik nog de baas over mijn eigen pc en heb ik MS tot nu toe buiten weten te houden.
Ik hoop dat iemand anders de oplossing voor je heeft en wens je veel succes. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan