Nieuw AMD moederbord kiezen; budget 100-150E

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat marsmannetje bedoelt is dat je echt maar ongeveer 3,25 gb ram geheugen kunt gebruiken.

Stel dat je een videokaart van 512 mb hebt, wat 0,5 gb is.. dan kan je systeem maar 2,75 gb van het werkgeheugen gebruiken omdat je videokaart er nog een halve gb bovenop gooit. Je werkgeheugen en videogeheugen samen maken dan een totaal van 3,25 gb.
Maar desondanks blijft die upgradekit interessant omdat alle onderdelen daarvan duurder zijn als je ze los koopt (d.w.z.: niet in zo'n pakket).

Edit: Als je ram- en videogeheugen samen meer dan 3,25 gb gebruikt maakt dat niet uit, je videogeheugen wordt volledig benut en je systeem vult de overgebleven ruimte (in jouw geval ongeveer 2,75 gb) automatisch in met werkgeheugen.

Klopt niet.
De grens is puur 4 GB.
De highend-videokaarten hadden rond de introductie van 64-bits processors 768MB geheugen. Vandaar dat het 3,2 GB verhaal de wereld in is gekomen.

Heb je een videokaart van 512MB, dan blijft er nog 3,5 GB over.

Maar inmiddels zijn er videokaarten met 2GB gekomen. Dan kom je dus wel in de problemen.
Daarom vind ik dat je nu 64 bit vista moet nemen, ondanks dat veel programma's marginaal trager zijn, dan op 32 bits vista. Dat komt omdat veel software gemaakt is voor 32 bits-besturingssystemen. Op 64-bit systemen draait het dan onder een soort van 320bits modus.

Maar aangezien je toch een veel snellere processor hebt, merk je dat verschil niet.

Ik heb zelf eerst een paar maanden met Windows XP (32 bits) gewerkt en heb daarna de overstap op Vista gemaakt. Ik heb absoluut niet het gevoel dat Vista trager is. Integendeel: ik heb het gevoel dat het sneller is. Bijv met het opstarten van een browser: dat lijkt echt een stuk sneller te gaan.
 
Klopt niet.
De grens is puur 4 GB.
De highend-videokaarten hadden rond de introductie van 64-bits processors 768MB geheugen. Vandaar dat het 3,2 GB verhaal de wereld in is gekomen.

Aah okay, dat wist ik nog niet :p
Weer wat geleerd :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan