Nieuw Beeldscherm probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

eJn

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Berichten
65
Beste Helpmij,

Ik zit met 1 klein probleempje ik heb sinds gisteren een nieuwe monitor aangeschaft de:
Samsung Syncmaster 931BW.
Maar in Windows is het beeld beetje wazig de letters zeg maar als ik bijvoorbeeld een spelletje opstart is het beeld gewoon zo strak ineens zonder wazige punten en dergelijke.
ik heb de drivers van het beeldscherm geinstalleerd zonder deze drivers geeft die alsnog dat wazige beeld ik heb magictune erop gezet dat werkt ook niet en ik heb geprobeerd bij me videokaart de beedlverscherping verhoogd maar dit mag ook niet baten. (het word een heel klein beetje beter maar niet veel)
Me videokaart is trouwens een ASUS EN7600GT
Ik had voor deze monitor een 17inch van BENQ en toen had ik nooit deze problemen ondervonden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

Met Vriendelijke Groeten,
eJn
 
Ik ga ervan uit dat je DVI hebt aangsloten?
Probeer anders Clear Type Tuner,
hier de uitleg: http://www.vandulstautomatisering.nl/nieuws.htm

Je kunt het hier downloaden:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/ClearType-Tuner-PowerToy.shtml

Als je liever naar Microsoft gaat: www.microsoft.com/typography/ClearTypePowerToy.mspx

succes:cool:

jah ik heb hem via me DVI aangesloten kan trouwens ook niet anders
bedankt alvast voor je hulp ik ga het even proberen:)


EDIT:

Het heeft helaas niet geholpen het is nog steeds wazig in windows en me cleartype had ik meteen aangezet omdat ik dat bij me oude monitor ook had aangezet en het ook erg hielp:)
 
Laatst bewerkt:
Is de resolutie misschien wat aan de hoge kant? Soms helpt het door het verlagen.
 
Is de resolutie misschien wat aan de hoge kant? Soms helpt het door het verlagen.

sorry dat ik zo laat reageer maar me internet lag er even voor een tijd uit.
heb het wel geprobeerd maar het werkt helemaal niks.
het is gewoon echt in windows de letters enzo die zijn gewoon wazig heb hem dan iets verscherpt maar dat mag niet veel helpen.
en zoals in games heb ik 10x zo scherp beeld dan in windows dus geen doffe plekken of iets dergelijks.
 
Die Cleartype tuner kun je vanuit het configuratiescherm aanroepen, kijk daar ook bij de advanced settings, heb hier 2 Samsung monitoren die op die manier goed in te stellen zijn, wel met je neus op de monitor zitten om de verschuivingen in de kleuren goed te ondekken met die wizard in het eerste venster.
 
probleem is opgelost ik heb hem aangesloten via de analoge kabel en nu heb ik haarscherp beeld.
heb een vga naar dvi verloopje gebruikt om hem op mijn videokaart aan te kunnen sluiten.
vind wel jammer dat ik niet via de DVI kabel geen scherp beeld heb maarjah.

in ieder geval bedankt voor jullie hulp:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan