Nieuw bericht wordt niet verzonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquarius

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Beste,
Als ik een nieuw bericht maak en op verzenden klik blijft het gewoon in postvak uit staan maar wordt niet verzonden!
Als ik Outlook 2007 dan afsluit en opnieuw wil opstarten lukt dit niet.
Enekel de PC volledig terug opstarten lukt dan wel .
Voor het afsluiten laat hij mij wel weten dat outlook nog moet afgesloten worden?
Wat doe ik het beste?

Mvg
Henri

@manamana: Aparte link, waar ik (eerlijk gezegd) niet een relatie van zie met de vraag van de TS, die over Outlook gaat.

@TS: Ik zou verwachten dat het probleem zit in de instellingen van de Ontvangst- en verzendgroepen. Daar kan (bijv.) staan dat er niet elke x minuten wordt gesynchroniseerd, dat er verstuurd moet worden bij sluiten van Outlook, welke accounts (mogen) verzenden en ontvangen, welke mappen er worden gesynchroniseerd bij een IMAP account, ...

Wat achtergrondinformatie: hier en hier

Overigens bestaat er standaard al zo'n groep, zoals je zult zien.

Tijs.

Hallo Tijs, daar kan ik welk in meegaan zeker dat. Het is alleen vreemd dat hij voor het afsluiten laat weten dat outlook nog afgesloten moet worden. Ben eens benieuwd.

@manamana: Ik zou me erbij kunnen voorstellen dat ingesteld staat dat bij afsluiten van Outlook berichten verzonden moeten worden. En dat Outlook daar nog mee bezig is terwijl de TS zijn pc probeert af te sluiten.
Overigens duurt het (afhankelijk van instellingen, plugins, type mailaccounts etc.) vaak sowieso lang voordat Outlook volledig is afgesloten (zelfs als er online wordt gewerkt met (bijv.) een Exchange server).

Tijs.

Outlook blokkeerd gewoon als ik het afsluit en terug wil opstarten.
Ik wacht meer dan lang genoeg. Als ik de PC dan afsluit zegt hij dat outlook nog moet worden gesloten, nochtans als ik op taakbeheer kijk zie ik niet dat outlook nog actief is!
Eens de PC terug opgestart, kan ik outlook wel weer openen doch zelfs al druk ik op alles verzenden,
Het bericht wordt niet verstuurd. Is slechts een paar kB groot, dus zo direct moeten weg zijn.
Moet ergens een instelling zijn die veranderd is, maar heb dat zelf niet gedaan...

Ik verwijs terug naar het checken van de instellingen van de Verzend- en Ontvangstgroep.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je hebt het niet zelf gedaan schrijf je. Zou het dan kunnen zijn dat iemand anders dit gedaan heeft. Maar dat zal toch niet he. Contoleer eens bij smtp provider uitgaande post. Welke provider heb, ga naar de website van de provider en controleer je smtp instelling van uitgaande post. Bijvoorbeeld bij ziggo staat precies vermeld welke instellingen je moet hebben. Probeer eens en laat het ons weten he. Succes.

By the way. Even lekker brainstormen, typisch zo'n dag dat het kan he. :P Hebben jullie ook wel eens zo'n dag:D

Verwijder dat bericht eens als het maar een enkel bericht is. Is het bij alle berichten die je verzend, of alleen dat ene bericht.

Zit er soms een bijlage bij. Probeer die bijlage, als dat zo is ergens in een ander bericht te zetten als dat kan. Bijvoorbeeld in een word document plakken en nog eens verzenden als test naar jezelf.

Laatst bewerkt:
Ben ondertussen geopereerd vandaar dat ik niet meer kon reageren.
G
Werk onder Win 7 en ga de IE eens trachten opnieuw in te stellen.
Laat wel iets horen of dit lukt.

Oh herstel snel en laat het je goed gaan. Dan zeg ik maar en succes. Laat maar weer horen. Groet.

Is het niet toevallig een hele grote mail die daar in staat? Die wordt dan door de provider geweigerd tijdens het verzenden en zal er voor zorgen dat Outlook niet kan worden afgesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan